Fördelar med nattliga promenader

Mer
3 år 3 veckor sedan #1327188 av Cosmos
Jo det finns en diagnos: reaktiv psykos som kan utlösas av trauma längre eller kortare.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 veckor sedan - 3 år 3 veckor sedan #1327193 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Hur lång tid? Jag har varit sjuk nästan 20 år av psykoser. Dom tio första åren utan mediciner. Går det över. Finns särskilt hjälp för det tex vissa mediciner?


Edit: här står det om olika psykoser. Läste alla. Det som passade bäst var den allvarligaste formen av psykos. Det hette "paranoid psykos".

svenska.yle.fi/artikel/2016/04/21/sa-kan-en-psykos-uppsta
Last edit: 3 år 3 veckor sedan by Hope.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327221 av Admin1

krokus skrev: Ibland undrar jag om jag verkligen har psykossjukdom, eller om mina problem är pga ptsd. Apropå traumatiska upplevelser. 
 

Läs detta och det finns ett test:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ressande-skrack-ptsd
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327229 av krokus
Tack Admin! Fick 23 poäng på testet. 

Det är en djungel med diagnoser. Schizotyp störning stämmer säkert på mig ändå. Plus PTSD. Jag har känt mig ur balans till och från senaste året. Innan dess var det ett tag sedan som jag mådde dåligt. 

För övrigt letade jag efter en anteckning i journalen, och hittade en annan anteckning, där det stod att undertecknad (ssk på jourpsyk) ville att jag skulle läggas in, medan jag sa nej, pga äcklig mat på avdelningen. Ja, jag i ett nötskal. 
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327230 av Geta
Maten som brukar vara så god på sjukhuset. Jag njuter i fulla drag av maten, när jag är inlagd.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327231 av Fantasio

Hope skrev: Det som passade bäst var den allvarligaste formen av psykos. Det hette "paranoid psykos".

svenska.yle.fi/artikel/2016/04/21/sa-kan-en-psykos-uppsta

Paranoid psykos står det på mitt första brev till Försäkringskassan.