Fördelar med nattliga promenader

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327294 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader

Fantasio skrev:

Hope skrev: Det som passade bäst var den allvarligaste formen av psykos. Det hette "paranoid psykos".

svenska.yle.fi/artikel/2016/04/21/sa-kan-en-psykos-uppsta

Paranoid psykos står det på mitt första brev till Försäkringskassan.


Men har inte även du haft paranoid schizofreni som diagnos? Jag har det på mina papper på försäkringskassan. Alltså paranoid schizofreni. Men den diagnosen används inte längre så jag har ibland schizofreni på papper enligt läkare och av andra läkare icke organisk psykos. Sedan har jag även haft schizotypal. Vilket har haft sammanlagt ett tiotal olika diagnoser den som har haft längst som aldrig har försvunnit är borderline.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327308 av Zoidar

Geta skrev: Maten som brukar vara så god på sjukhuset. Jag njuter i fulla drag av maten, när jag är inlagd.


Jag tycker också maten är god på sjukhus.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1327312 av Klanggedin
Instämmer med God mat.. Sedan tycker jag att folk ska skita i hur vi lever.. Det är väl bara vänstervridna på universitet som tror på sociala konstruktioner och sånt?
Mer
3 år 1 månad sedan #1327314 av notwoodstock
I Stockholm fungerade det förr. Bra det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327358 av Cosmos
Genusvetare och feminister är väldigt vänstervridna liksom journalister. Säger någon att det är samhällets fel att folk är på olika sätt så drar jag åt mig öronen. Man verkar inte förstå att det är samhället som är en institution och inte hur människor väljer att leva sina liv.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327372 av memphis

Hope skrev: Det som jag har svårt med kvinnor är när dom målar upp sig som offer för män. Det finns inget krig mellan könen. Felet sitter i ett huvud. Dom som blir mest utsatta för våld tex rån eller mord är unga män eller killar. Mord kan man aldrig ta tillbaka.

Men sedan hade jag glömt bort att det finns gruppvåldtäkter. Vilket är hemskt, fruktansvärt och vidrigt. Jag är inte perfekt ibland har vi alla fel. Det är jag medveten om. Är ni det oxå?

Men i huvudsak min poäng var iaf kriget mellan könen är ett stort fel som sitter bara i eran huvuden.

Ni klagar på att ni kvinnor är så utsatta vilket är en missuppfattning. Männen är lika utsatta. Som tex mest mördade är män i en stor och tydlig majoritet.

Vi lever i dom bästa tider 2021 för kvinnors rättigheter i Sverige och ni tycker att det inte räcker. Eller hur?



Det är faktiskt du Hope som gör ett krig av allting. Att säga att det är riskfyllt för en kvinna att ensam ta nattliga promenader är inte att starta ett krig mellan könen. Det är du som gör konflikter av allting hela tiden och du är väldigt tröttsam.