En regel för viktnedgång - 4 (eller 2) timmarsregeln

Mer
3 år 1 månad sedan #1331570 av martina
Tror antipsykotikan bindet sig till olika reseptorer eller vad det heter. En del kan påverka den basala ämnesomsättningen och någon leptin som styr hunger och den vikt kroppen naturligt vill ligga på. Därför kan det förstås leda till viktnedgång om man slutar med medecinen som någon skrev innan. Vilket man inte ska. Istället får man jobba som ett djur med motion och acceptera att man kanske måste äta ganska lite om man vill bli smal igen som innan. Jag kommer att satsa på en vikt som är 5 kg högre än när jag började med risperidon.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331627 av Admin1
Övergång till Abilify och Zeldox brukar ge viktnedgång. Men de ger inte tillräckligt stark effekt åt alla.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331654 av Zoidar

Admin1 skrev: Övergång till Abilify och Zeldox brukar ge viktnedgång. Men de ger inte tillräckligt stark effekt åt alla.


De båda gav mig biverkningar som fick mig att byta. Hade Serdolect många år och var nöjd med den förutom viktuppgången, Peratsin har varit bätttre i alla avseenden.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 veckor sedan #1331824 av Admin1
Vilka biverkningar fick du? Abilify brukar ge rastlöshet och Zeldox trötthet.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331870 av Zoidar

Admin1 skrev: Vilka biverkningar fick du? Abilify brukar ge rastlöshet och Zeldox trötthet.


Abilify var det extrem rastlöshet och sömnproblem.

Zeldox, klåda på bl.a. tunga, svimningsanfall, konstant ångest

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 veckor sedan #1331877 av Cosmos
Har ingen annan diet än att äta frukost och sedan middag på em. Äter lite fil och musli på kvällen. Men inte går jag ner! Äter väl för mycket när jag väl äter. Måste minska portionerna och röra på mig.