Hur mycket lägger ni på mat?

Mer
3 år 4 veckor sedan #1331527 av Kloppe
Jag budgeterar 150 kr/dag. Men ofta blir det pengar över som jag kan använda till annat.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331531 av Fantasio
Jag tror jag har dragit ned (nästan slutat) på snabbmat. En pizza kan ju vara dubbelt så dyr som en matlåda från speceristen.
Mer
3 år 4 veckor sedan - 3 år 4 veckor sedan #1331619 av Admin1

Zoidar skrev: Jag äter för en tusing hemma, sen 2-3 lappar på utemat. Dyrt med gillar kunna äta ute. Känns bra att ha en anledning att lämna kyffet. 

Du bor ju större och i en tvåa nu?

Maxjohan1983 skrev:

Admin1 skrev: Mitt matkonto är lite större nu 1100 kr per månad. Äter en del vegetariskt också.

Jag kan rekommendera ICA's vegetariska curry & sesam vårrullar. 20st för 37 kr.

Tack! Låter intressant. Skall kolla.
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331667 av Klanggedin
denna månad blev det 2700 på affär och cirka 1400 på utemat.. 500 kr för 10 matlådor i det.

Totala kostnaden för denna månad blev alltså 4100 för mat..

Tidigare perioder brukade jag köpa all mat i affär, har alltså provat att undvika utemat men det blir lite tråkigt samt att det inte är så stor skillnad i pengar ändå!
Mer
3 år 3 veckor sedan #1331696 av memphis
Inte så stor skillnad ändå?

Det är ju mer än dubbelt så dyrt att äta ute än att laga själv. Skulle tro det är en tredjedel av priset att laga själv. Så nog är det dyrare men du kanske tycker att det är värt pengarna.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1331759 av Nissegossen
Tittade i lådan med kort datum hittade kräftstjärtar 30% lägre pris, köpte kokade ägg det på en tallrik på med majonnäs blandade åt. Gott till lägre pris. Samt äggen stora ägg lättskalade tyder på färska ägg. lade i en äggdelare delade rörde samman allt åt till middag. Sedan på samma ställe i kyldisken låg en tung förpackning Italiensk lufttorkad skinka tog två skivor rakt upp och ned hemma 50% nedsatt pris.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum