Hur mycket lägger ni på mat?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331309 av Fantasio
Jo, det är kanske så, zoegas. Rallarhalvor, har ni ätit dem? Goda och mättande.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331314 av Maxjohan1983
Det har blivit några trådar nu om detta. "hur mycket vi spenderar på mat" ... 

 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331337 av Zoidar
Äter för 3000-4000kr. Blir mycket utemat, vilket blir dyrt.

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331345 av Fantasio
Jag har helt slutat med snabbmat. Lunchlådor måndag till fredag och mikrad mat om helgerna. En pizza kostar 80-90 kronor och det är ju dyrt.
Mer
3 år 4 veckor sedan - 3 år 4 veckor sedan #1331352 av Nissegossen
Köp bröd lägg i frysen ta fram bröd mikra det något värm köttbullar dela bred smör på smörgåsen dela köttbullarna lägg på köttbullarna i halvor på med skivade rödbetor ev smörgåsgurka ät med varmt kaffe till som omväxling till enbart mikrade köttbullar. Glömde tina brödet i mikron det är ju fryst. Smörförpackningen ligger i en plastbytta med lock. För att snabbt få det bredbart mikrar jag allt det går väldigt snabbt att få det mjukt så man avpassar och tar det innan det smälter

Allt för omväxling till enbart mikrade köttbullar. Pröva nästa gång på att köpa i liknande förpackning små pannbiffar ta köp lök stek upp lägg på. Annars köp torkad lök

Eller gör picklad rödlök lägg i glasförpackning  och skruvlock och bara ta fram och lägg på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331359 av Fantasio
Jag köpte mig rödbetssallad härom veckan och det var gott att ha till köttbullarna. Men eftersom jag inte brukar handla det glömmer jag oftast bort det när jag är i butiken.