hur mycket motion

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4764 av
hur mycket motion skapades av
Hur mycket ska man motionera om veckan om man vil se resultater ?
Jag vil gärna gå 20 kg ned i vikt ? Och jag tror jag kan gå et kilo ner i vikt om veckan ?
Burde skitzofrena motionera mera end vanliga människor ?
Mer
19 år 6 månader sedan #4767 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hur mycket motion
Själv motionerar jag 2 timmar per dag genom att promenera. Det gör också att vikten minskar. Om du vill gå ner mycket i vikt skulle jag rekommendera att promenera 2 timmar per dag samtidigt måste man försöka att äta lite mindre fet mat och så.

För att få effekt mot depression, så rekommenderas 45 minuters motion minst 3 gånger i veckan. Det finns en del intressanta nyheter om motion och schizofreni på denna sajt:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... r-hjaernan
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... sykoterapi
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4784 av
Svar från i ämnet hur mycket motion
I dag har jag cyklat i 40 minutter og promenerat i 50 minutter. Âr det nog motion.
Mer
19 år 6 månader sedan #4795 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet hur mycket motion
En rask promenad på morgonen, INNAN frukosten, är helt suveränt för fettförbränning. Glykogendepåerna är väldigt låga då, så kroppen kommer att ta en stor del av sin energi från kroppsfettet. Att träna intensivt på fastande mage är däremot inte så lyckat eftersom det bryter ner muskler, och en mindre muskelmassa betyder lägre förbränning.
Fredrik Paulun är en riktig guru när det gäller fettförbränning:
<!-- w --> www.paulun.com <!-- w -->
Mer
19 år 6 månader sedan #4799 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hur mycket motion

Gäst skrev: I dag har jag cyklat i 40 minutter og promenerat i 50 minutter. Âr det nog motion.


Väldigt bra av dig! Bra att kombinera cykling och promenad för att få mer omväxling. Fortsätter du så här så kommer du minska ganska snabbt i vikt tror jag.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4854 av
Svar från i ämnet idag
I dag har jag cyklat i 45 minutter, promenerat en time och simmat ca 20 minutter. Jag vil försöka med 2 timmars motion varje dag selvom det nog blir svårt att få tid. Jag tror jag måste vakna tidligt på morgonen kanske klokkan 6 och göra två timmars motion. Då har man bra samvette resten av dagen.
I helgarna burde man nog motionera tre timmar.
Jag har fået et fitness kort och dett är jag rett så glad och nöjd med.
Hoppas verklingen att jag kan hålla mig på gång hela tiden.