Väldigt märkliga smärtor i huvudet?

Mer
10 år 4 veckor sedan #652996 av Richard
Jag har fått väldigt märkliga smärtor i, eller snarare utanpå huvudet. Som mest ont gör det om man trycker ca 3-4 cm nedanför öronen. Sen går det upp, bakom öronen, på sidan över skallen, förbi tinningarna o går ända upp till toppen på huvudet. Det är ca 5 cm brett smärtområde o är på båda sidorna av huvudet. Det kom helt plötsligt också, igår kväll efter jag hade ätit kvällsmat.

Det gör bara ont om man trycker på området, eller spänner huvudet.

Någon som har en aning om vad detta kan vara?
Mer
10 år 4 veckor sedan #652997 av zoegas
Sviter efter du skada dig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 4 veckor sedan #652998 av Geta
Bihåleinflammation?
Mer
10 år 4 veckor sedan #653028 av Admin1
Kan kanske vara någon form av spänningshuvudvärk, som kan kännas som ett band över huvudet.

"När man får spänningshuvudvärk är det vanligt att man har en dov, molande eller tryckande värk, ofta på båda sidor av huvudet. Man brukar ha ont i återkommande perioder som varar från timmar till dagar.

När man får kronisk spänningshuvudvärk brukar man också ofta ha ömma punkter i hårbotten eller i nacken, och ibland i käkmusklerna. Man kan också vara allmänt trött, ha gungande yrsel, öronsus och minnes- eller koncentrationssvårigheter."

www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdo ... huvudvark/
Mer
10 år 4 veckor sedan #653041 av killergirl
Jag har ofta huvudvärk o lider av migrän som jag har medicin emot..den dyker upp ofta ibland..och ibland kan jag också känna mig öm i själva huvudet om man trycker där ...läbbigt
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 4 veckor sedan #653045 av Jocke
Bältros, kan det vara den? Har ju nyss haft vattkoppor, så jag tänker automatiskt på denna virus. Är det några utslag också?

Vars är världen på väg?