Förkylning & feber råd och tips! (Influensatider)

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1000896 av
Vad kan man göra för lindra förkylning och influensa? Tex har jag hört vid förkylning och ont i halsen ska man koka te på ingefära och ha i honung och saft från citroner! Det ska vara det bästa knepet att lindra det här! Vicks salva som har vid näshålornas öppning ska va effektivt vid förkylning som finns på apoteket för en liten slant!
Mer
6 år 4 månader sedan #1000906 av Nissegossen
[youtube:1fsidzut]Qg-md8geRkU[/youtube:1fsidzut]
[youtube:1fsidzut]rLylUggZDuU[/youtube:1fsidzut]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1000907 av Nissegossen
Det sägs att vitlök håller djävulen borta. Tänk själv du möter en som käkat vitlök dagen före och för att du inte tål andedräkten håller du dig bortom det avstånd som håller lukten borta

Människan med vitlök har gjort exakt rätt, den människan håller dig borta och med det all sjukdom borta som sprids genom luften. Därmed är sjukdomen djävulen borta ifrån den personen från sjukdom med luftburen smitta.

I detta fallet är det du som är smittsam, men komihåg att den människan med vitlöken kan själv vara smittsam.

Hälsa herr Doktor med armbågen istället för att ta i hand, det för ömsesidig friskhet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1000908 av Nissegossen
Förövrigt, ja, jag har fått influensasprutan och det genom min sköterska inom psykiatrin och därför helt gratis.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1000914 av
Rolig du är Nissegossen! Ja varje gång jag är på apoteket för att hämta mina psykmediciner blir jag rädd att röra nåt smittsamt eller att apotekaren rört nån kund som har smittat ned dom! Och när jag sist var på vårdcentralen istället för att öppna dörren med handen tog jag foten på grejen som öppnar dörren automatiskt! Inga händer där!
Mer
6 år 4 månader sedan #1000919 av Geta
Det finns inget att göra åt virus. Det brukar gå över av sig självt. Under tiden får man måna om sig med varma drycker.