Hur får man reda på journalen från det man var barn?

Mer
6 år 3 månader sedan #1007548 av Nissegossen
Jag tror ju att jag är vaccinerad som barn mot mässlingen, men eftersom jag när jag var barn kommer jag inte ihåg det själv? Jag bor ju inom gångavstånd från Östra och bussen jag brukar jag brukar åka med går till Östra och har sjuka åkt där, den har ju ändhållplats Östra åt det hållet och har det varit sjuka som tagit bussen dit, ligger jag direkt i farozonen att bli smittad?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1007562 av Geta
Det förekom inte att man vaccinerade mot mässlingen, när du var barn.
Mer
6 år 3 månader sedan #1007572 av Nissegossen
:tänk Undrar det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1007575 av Geta
Hade du inga barnsjukdomar som barn? Var du sprutad mot alla?
Mer
6 år 3 månader sedan #1007588 av Nissegossen
Jag minns att jag har haft Röda Hund och påssjuka har jag haft både på ena sidan, den andra gången var det på andra sidan. Jag var också ett öronbarn och fick antibiotika mot det. Min bror var också öronbarn och på den tiden fanns inte antibiotika utan det fick verka fullt ut. Infektionen gjorde att han hade ärr i öronen och vid mönstringen tittade en läkare på det och sade, vi kan bara säga att det var ett tecken på att kunna identifiera honom på det.

Som äldre hörde han dåligt och de opererade in en mikrofon på skallbenet för att han hör så dåligt. För många år sedan sade jag till en mamma på bussen ta med pojken till läkare han har öroninflammation. Hon sade vi kommer därifrån läkaren som sade det och han skall få antibiotika.

Jag kände tydligt när jag var sjuk i det att så tydligt att pojken hade det för att jag var likadan när jag hade öroninflammation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1007744 av Admin1
Mässlingsvaccinet kom 1980, så du var vuxen då. Inte vaccinerad, men du borde haft mässlingen som barn för jag har haft den.