suck. inser att jag säkert kommer få dra ut flera av mina tänder!

Mer
6 år 3 veckor sedan - 3 år 2 månader sedan #1042002 av Lelle
ska till tandläkaren 11 april. Har inte varit där på jätte länge. Fick ingen kallelse förra året. Men 2017 så hade jag hade 30 milligram zyprexa velotab, den löses upp i munnen och sedan dess verkade min tandhälsa ha försämrats kraftigt. Jag har trots detta borstat tänderna noga och tagit listerine. Har jag en tandkötts sjukdom kanske? Jag kan vicka på flera av mina tänder, en del ganska mycket, och jag har läst att tänder som kan vickas en del går vanligtvis inte att rädda! Hopas det inte stämmer?, men jag vet ju att det gör det. 11 april kommer inte bli roligt! kommer få beskedet säkert att en del tänder kommer dras ut.

speciellt en av tänderna märkte jag nyligen att den går att vicka väldigt mycket på.....
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1042005 av Geta
Tänderna brukar väl sitta ganska fast.
Mer
6 år 3 veckor sedan - 3 år 2 månader sedan #1042006 av Lelle
jag har följt ditt råd med att borsta försiktigt på tandköttet, som du sa. för då blir det blodcirkulation. men verkar inte hjälpt, men jag har gjort det länge., Men en tand går att vicka mycket på, verkar som den är nära på att lossna, på riktigt. det är inte kul. orolig , buu

tandkötts sjukdom?
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1042008 av mopa
Jag har fått alla dom tänder jag hade kvar borttagna. Nu har jag helproteser både uppe o nere. Så nu slipper jag tandläkaren o tandproblem
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1042009 av Lelle
mopa,
men du var säkert mycket äldre då det hände, eller äldre iallafall. Jag är bara 23 år nu....
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1042011 av Maxjohan1983
Ta ett blodprov för att se om du har brist på något.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Maxjohan1983.