Fjärilsutslag?

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1153464 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Fjärilsutslag?
Nu har jag plötsligt ny information som gör att det faktiskt verkar kunna vara SLE eller nåt liknande!
Jag skulle logga in på 1177.se och beställa en tid för undersökning av näsan ifall det behövs ännu en operation , och då såg jag att det kommit nya provsvar och ett läkarutlåtande! Jag kollade , och allt var faktiskt inte bra. I princip alla prover för inflammation och infektion var en aning förhöjda , och läkaren misstänker något reumatiskt, tydligen, så han har skrivit remiss till reumatologen! För jag var nämligen också öm över lederna när han undersökte mig. Jag har också problem med ena knät. Det knäpper o gör ont.

Låter kanske inget vidare att kanske ha nåt reumatiskt, men jag är glad faktiskt, för detta innebär att de kanske kan hitta vad som är fel på mig OCH att jag inte bara är hypokondrisk!

Utslaget ger inget lidande utom att det kan bli väldigt varmt/brännas, men det är bara ibland.
Jag tänkte mest att den typen av utslag ofta är kopplade till den autoimmuna/reumatiska sjukdomen SLE . Jag ville veta om det kan komma av nåt annat också så att jag kunde stryka ett streck över teorin att jag lider av nåt sånt, men nu när jag sett läkarutlåtandet blir det ju tvärt om!
Hoppas de tar många prover på reumatologen. Jag ska fråga om de tror att mitt utslag beror på den eventuella reumatiska sjukdomen.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153467 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fjärilsutslag?
Jag lade ju in ln länkarna till det. bara att klicka på för dig. Bra nu att reumatologen är inkopplad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1153525 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Fjärilsutslag?
Jag har kollat länkarna, Nisse.
Det känns lite konstigt att jag (vi) förmodligen har gissat rätt och att det eventuellt finns bevis på det jag haft teorier om.
Det hela har en väldigt märklig tajming: jag fundera på det där utslaget och på vad det kunde vara om det inte var SLE eller liknande, vilket jag ”börjat acceptera att det inte kan vara”, sedan gick jag in på 1177.se för att be om en läkartid pga min nästäppa. Jag hade faktiskt tänkt ringa vårdcentralen istället , men jag kom på att 1177.se är bättre med tanke på min fobi för telefonsamtal . Jag fick för mig att kolla min journal igen ”fastän jag redan visste resultaten”, och då fick jag syn på de nyinkomna provsvaren vid sidan av dem jag redan sett, plus läkaranteckningen. Och där står det ju att det finns misstanke om eventuellt något reumatiskt och så att han ska skriva remiss till reumatologen .

Det känns inte som en slump. Jag vet inte Guds avsikt med det här ”sammanträffandet”. Kanske att jag skulle få tröst i att veta att mitt fysiska lidande faktiskt har en fysisk orsak och inte är inbillat/psykosomatiskt?
Mer
4 år 11 månader sedan #1153540 av memphis
Svar från memphis i ämnet Fjärilsutslag?
Vad jag har "lärt" mig av livet är att det finns ingen slump. Allt är en mycket komplicerad väv av öden. Och i backspegeln ser man de viktigaste ögonblicken och förloppet. Satt faktiskt just och tänkte på det. Jag sa till mig själv:vad är vi nu på väg emot som vi inte vet om ännu? Slumpen finns inte.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153555 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Fjärilsutslag?
Jag tror inte heller på slumpen. Den är bara ett samlingsnamn för sammanhang vi inte ser helheten av.