Kost vid förhöjt blodsockervärde

Mer
3 år 3 månader sedan #1313773 av krokus
Fantasio,
synen brukar bli sämre med åren. Tyvärr! Har dina föräldrar glasögon? 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313799 av Geta
Fantasio,

Testade de inte ditt blodsocker, när du var inlagd för en vecka sedan? Min diabetes2 upptäcktes, när jag var inlagd på psyk.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313821 av Admin1

Fantasio skrev: Kan jag ha diabetes? Var förra eller förrförra året och kollade mig och hade förstadium till diabetes. Jag tror jag har det och att det har satt sig på synen. Jag ser ingenting utan mina läsglasögon. har funderat många ggr på att gå till en optiker, men är rädd för att de ska upptäcka obotliga skador på mina ögon. Jag kan inte ens läsa en dagstidning längre, trots glasögon.
 

Beställ tid hos optiker genast för ögonkontroll. Fel på ögonen går att behandla men man måste komma i tid. Drar du ut på det hela kanske du blir blind.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327293 av Fantasio
"Du är välkommen till Vårdcentralen och laboratoriet för provtagning. Provtagningen gäller uppföljning av ditt blodsocker samt medelblodsocker (Hba1c). Detta då du tidigare fått uppmätt värden i överkant."

Nu är jag orolig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327301 av Geta
Har äntligen börjat äta havregrynsgröt varje dag. Nissegossen har ofta tipsat om det. Det sänker blodsockernivån markant. Äter äppelmos till, så blir det godare.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327303 av Klanggedin
Choklad är bra har jag hört.