Kost vid förhöjt blodsockervärde

Mer
4 år 5 månader sedan #1200357 av Admin1
Tror inte kostomläggning fungerar för Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200532 av Fantasio
Nej, det stämmer nog. Jag hade en period i år då jag höll upp med läsken i tolv dagar, tror det var tolv dagar. Dra ned på ciggen sa läkaren till mig. Det händer att jag försöker sköta mig, men så trillar jag dit igen. Jag är svag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200546 av Melody
Testa göra små förändringar. Kan du köpa Loka crush först? Sedan testa smaksatt mineralvatten eller vitaminvatten som finns att köpa? Eller köpe-smoothie bravo tex? Det är bättre än ren läsk.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200549 av Fantasio
Bra förslag, Vår. Man kan byta ut chipsen mot något annat. Hur är det med riskakor, är de goda? Undrar om det finns i min affär.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200551 av memphis
Det finns en särskild sorts ostkrokar som man brukar ge till bebisar att suga på. Tror de är utan ostsmak och utan kalorier. Finns vid bebismaten tror jag. De ser goda ut.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200552 av Melody
Jag var världens gris och älskade socker, så om jag klarat det klarar du med!

Man blir mätt på ett annat sätt om man bara gör små omläggningar i taget.

Majskakor kör jag på, men riskakor funkar med. Gott med jordnötssmör. Sedan kan man byta ut mot nyttigare saker, finns tex mandelsmör etc.
När jag vill ha ngt gott tar jag majskaka, jordnötssmör och lite proteinella(liknar nutella).

Istället för chips: smaksatta riskakor, gärna ost, chili eller pizzasmak! Även nyttigare typ av nachos med ostsmak funkar!

Tips! Du kan handla från Delitea och få varor hemlevererat med MTD( morgontidig leverans). Jag köper därifrån ibland när jag är lat eller det inte finns i affären.

Ett tips är att göra egen smoothie på goda frukter och frysta bär, sedan kan du gradvis lägga i tex selleri och spenat för att det är bättre för blodsockret.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Melody.