Botox mot svettningar i pannan?

Mer
4 år 8 månader sedan #1177346 av Richard
Nu när jag träffade mina kusiner, så besökte vi min kusins skönhetsklinik. Min syster skulle förstora läpparna. Min andra kusin fick en massa Botox-sprutor.

Jag svettas alltid jättemycket i pannan o funderar på att ta 2 st Botox-sprutor mot det, jag tror en behandling sitter i typ 3 månader. Min kusin pratade lite med pappa om att köpa in Botox, det är ju ganska dyrt, men om hennes fästman som är läkare skriver ut det på recept, o pappa kunde hjälpa till att köpa in det billigare, så kan jag nog komma billigt undan.

Någon som provat Botox mot svettningar?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177359 av Geta
Förstår att du vill testa det som allt annat.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177448 av Klanggedin
Botox för hårix röv?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177476 av Zoidar
Aldrig hört botox skulle vara mot svettningar. Mitt tips är, gå ner lite i vikt och ät mindre då svettas du också mindre.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan #1177544 av Richard
Jodå!

Jag var med när min syster förstorade läpparna med hyaluronsyra, o min kusin rätade ut rynkor med Botox. Jag frågade först om de kan göra nått mot att mitt skägg börjar bli grått, men det var svårt. Möjligen färga det. O sen frågade jag, lite på skoj, om det finns nått mot mina svettningar i pannan (p.g.a. min Venlafaxin), o min kusin sa;
-Ja, men det är ju Botox!

Hon ger det till sin fästman, o han är ändå läkare, eftersom han hade problem med svåra svettningar.

O det var nått, jag är inte helt säker på hur det gick till, men min kusin får betala 7 000 kr mer för 10 st Botox-doser till sin privata klinik, än de hon stöter på när hon normalt jobbar på sjukhuset. O när jag o pappa var o tittade när min syster o kusin behandlades, så pratade de om att om hennes fästman kan skriva ut Botox, o sen via pappa som är apotekare få det till ett extremt mycket bättre pris. Helt lagligt alltså!

När jag var 14 år hade jag ca 100 st Botox-ampuller som passera bäst före datum, eftersom jag tyckte det var coolt med botulinumtoxin, det aktiva i Botox, som faktiskt är det absolut giftigaste ämne man känner till! Men jag lämnade tillbaka dom till apoteket.