Hälsokontroll

Mer
4 år 7 månader sedan #1177836 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hälsokontroll
En gång om året tas det blodprover på mig. 5 rör. För något år sedan togs EKG. Då jag även går på diabetesmottagningen, tror jag att de kan läsa varandras resultat på undersökningar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177847 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Hälsokontroll
Ska vara hälsokontroll årligen för mig, men nu var det nog 2 år sen sist.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177972 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hälsokontroll
En gång per året är normal. Viktigast i 50 års åldern för då kan kroppsliga sjukdomar komma. Det går att be psykiatern om att ta blodprov i samband med besöket där. Blodtryck kan man ofta kolla själv i en apparat som vårdcentralen har.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177992 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hälsokontroll
Skall till vårdcentral läkare på fredag för att följa upp mitt höga blodtryck. Det var Geta som sade att mina svullna fötter har med hjärtat att göra varpå jag tog kontakt med vårdcentralen det är nu en uppföljning av detta jag är kallad dit. Jag behöver också ett recept på senast tillagda blodtryckssänkande medicin. Ssk var nöjd förra gången jag var där.

jag har också blåsljud på hjärtat varför jag vill prata om en screening av hjärtat för eventuella problem det utgör

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1178069 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hälsokontroll
Psykiatern skickar en blodprovsremiss i juni varje år. Det brukar vara de vanligaste värdena som undersöks.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178070 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hälsokontroll
Psykiatrin har aldrig tagit upp resultaten på blodproverna eller EKG.