Ett tredje problem som ingen har en aning om vad det kan vara.

Mer
4 år 3 månader sedan #1216993 av ÅsaNisse
Hej. Jag behöver ett forum där experter kan ge mig svar på konstigheter som ingen läkare tycks ha en aning om vad det kan vara. Sedan ett halvår händer följande.
En sockerdrickskänsla startar i vänster mungipa som vandrar i båda läpparna till andra mungipan som växer upp förbi nästippen upp till näsroten och ner till hakspetsen och ut på kinderna nästan fram till öronen. Efter 7-10 minuter övergår sockerdrickan till avdomnad vävnad som känns som dött kött. Efter typ 10 minuter klingar domningen bort och ansiktsmusklerna återgår till normalläge. Oftast domnar bara läpparna bort. Detta händer ett par gånger i månaden. Jag går på Waran och Bisoprolol.

Tidigare har jag utretts för (Tior) på strokeavdelningen efter att ha svimmat av med svart vänsteröga, yrsel och blodiga bulor i huvudet. Typiska symptom på tior. Men ingen av alla röntgenundersökningar och andra kontroller visar på att det varit Tior.

Därför tog man kontakt med Neuroexpert som röntgade halspulsådrorna som kom fram till att dom var rejält igenslaggade. Eftersom jag är allergisk mot allt som har med statinmediciner att göra som man förbjudit mig att använda, så kan man inte få bort avlagringarna i ådrorna på mig. Det jag led av var "Ögonmigrän " som man får om hjärnan och framför allt inte ögonen får tillräckligt med syresatt blod som yppar sig genom att det känns som forsande vatten inne i båda ögonen.

Efter att man opererade in en Pacemaker på mig och böt Waran mot Eliquis rasar jag inte mer i backen, eller misstänkta Tior.

Man har alltså fått svar på alla mina problem utom vandrande sockerdrickan i ansiktet som slutar med att hela ansiktet är avdomnat. Jag misstänker att det har med de igenslaggade halspulsådrorna att göra.

Har någon här i forumet hört talas om mitt problem och vad gjorde man för att bli av med problemet. Jag är rök/spritfri, slank 79 åring som böt Aortaklaffen 2012.

Tacksam för tips.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216994 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se.
Jag inte svara på din fråga. Jag tror du är äldst utav alla som skriver på viska.se med din ålder
Jag själv är "bara" 69 år men välkommen i gänget

Tyvärr vet jag inte boten på det du talade om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1217009 av Geta
Hej och välkommen!

Du måste vara äldst här på Viska. Man kan ha många känslosensationer som man inte vet var de kommer ifrån. Det låter inte som särskilt farligt. Det kan nog bara en neurolog svara på. Har du haft psykoser?
Mer
4 år 3 månader sedan #1217010 av ÅsaNisse
Hej och tack. Med tanke på att problemet alltid startar i vänstra mungipan, bevisar detta att det inte är en känslosensation. Neurologen jobbar på problemet. Återkommer.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217017 av Geta
Jag tål inte heller statiner. Fick muskelvärk i en arm och svaghet i lårmusklerna.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217019 av ÅsaNisse

Geta skrev: Jag tål inte heller statiner. Fick muskelvärk i en arm och svaghet i lårmusklerna.


Det är många som inte tål statiner. Jag fick konstiga strömningar i fingrar och tår.