Sömnapné

Mer
4 år 1 månad sedan #1230097 av Nissegossen
Sömnapné skapades av Nissegossen
Sömnapné är en folksjukdom som karaktäriseras av korta andningsuppehåll under sömnen.
Nya rön
www.hjart-lungfonden.se/sjukdomar/lungsjukdomar/somnapne/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1230102 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömnapné
Det beror ofta på övervikt med andningsuppehåll i sömnen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273318 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Sömnapné
Jag utreddes för sömnapné 2017. Det tog cirka 3 månader att få en tid till kliniken. De gav mig en utrustning att sova med en natt hemma.
Visade sig att jag hade 80(!) andningsuppehåll i timmen. Men efter behandling med C-PAP maskin har jag endast 1 andningsuppehåll i timmen, så behandling gör stor skillnad. :tummenupp
Mer
3 år 7 månader sedan #1273327 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Sömnapné
Jag har sömnapné och försökte sova med mask men eftersom jag allt som oftast är täppt i näsan när jag sover så funkade det inte. Jag fick bara en fruktansvärd. dunkande huvudvärk p g a syrebrist.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273328 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömnapné
Vet inte om jag snarkar men det är tecken på sömnapne.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273332 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Sömnapné
Var i lagd på S:t Lars en gång innan jag fick min sömnapné-diagnos. Efter första natten där, så var jag plötsligt ensam i rummet - de andra patienter jag delade rum med var borta när jag vaknade. De kunde helt enkelt inte sova, och hade fått andra rum på grund av mig. Jag hade tydligen snarkat och sedan kippat efter luft hela natten... :oops: Pinsamt värre!!!!