Tandvärk

Mer
4 år 3 veckor sedan #1240619 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tandvärk
Vet du var det finns akuttandläkare i helgen?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240622 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tandvärk
Kan vara början bara. Men börjar det pulsera smärta, så vill man springa till tandläkaren och få den sprutan

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240625 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tandvärk

Geta skrev: Vet du var det finns akuttandläkare i helgen?

Jo, det finns...

Det var som i påsk för några år sen. Satt uppe hela natten o pratade med 1177. Kunde inte sova p.g.a. min smärta. Ja, så sa dom att det finns en akuttandläkare i Båstad på långfredagen. Jamen hur ska jag komma till Båstad? Ja då hade jag tur att jag fick låna en bil! Jag kör inte ens normalt bil, p.g.a. mediciner, men enligt lagen får jag det, såvida jag inte känner mig olämplig som bilförare, trots narkotiska preparat (kan ju hoppa över medicinen).

Ja, först sa dom Helsingborg, men det ändrades senare till Båstad! Men visst, jag tror de hade klarat av det på vanliga akuten också, det var bara att desinficera o börja med antibiotika. Ängelholms akut hade väl ändå stängt o det är lika långt till Helsingborg som till Båstad!
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240655 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tandvärk
Jag har själv haft tur med tänderna, men alla har inte det. Mitt ex till exempel. Han plågades ofta av tandvärk, och vägrade in i det sista att gå till tandläkare. Den sista gången jag körde honom till tandläkaren hade han sån smärta att han slet sönder inredningen i bilen. Han fick en ungersk tandläkare som bände ut den dåliga tanden med en vanlig skruvmejsel. Hade nån gjort så på mig hade jag också haft tandläkarskräck. Nu ska jag till tandläkare själv den 7:e maj. Jag har nog 3-4 ställen som behöver lagas. Har grönt kort som gäller till oktober.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241582 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tandvärk
Det försvann för några dagar sen...

Tandtrollen kanske inte tyckte om att jag drack öl!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241834 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tandvärk
De ringde nyss från tandläkaren o undrade om jag ville komma på undersökning imorgon kl 10:00. Ja, det passar utmärkt, för igår ömmade det när jag åt pizza igen...