Acne någon?

Mer
3 år 6 månader sedan #1291332 av Moonlight2
Svar från Moonlight2 i ämnet Acne någon?
Jag har haft mild acne då jag var yngre. Provade en massa olika produkter och mediciner. Hatade min acne men sen blev det bättre med åren. Det lönar sig att kolla ingredienserna noga i sina ansiktsprodukter. Paraffin och petrolatum kan förvärra problemen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291345 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Acne någon?
Jag har inte acne, men däremot något som heter rosacea... Rosacea kallas ibland felaktigt för vuxenacne även fast de två tillstånden inte ens beror på samma sak!

Det har blivit mycket bättre med åren, men det kom verkligen från en dag till en annan för mig. Jag vet idag vad som kan trigga igång det hela och vad jag ska undvika. Stress, stora temperatur-skiftningar, viss mat samt alkohol.. ja, allt det där måste jag undvika om jag vill slippa bli lika röd som en tomat i ansiktet.. ;)

Rosacea beror på ytliga kapillärer/kärl i ansiktet, vilket kan vara genetiskt men behöver inte vara det..
Mer
3 år 6 månader sedan #1291347 av Geta
Svar från Geta i ämnet Acne någon?
När jag var ordinerad neuroleptikan Hibernal, var jag alldeles röd i ansiktet. Folk trodde att jag hade alkoholproblem.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291350 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Acne någon?
Jag hade mycket acne i tonåren och fram till jag var 20. Då fick jag en kräm, Aberela, som brände som eld i ansiktet och acnen försvann efter ett par månader. Däremot har jag fortfarande ojämnheter och det som ser ut som pormaskar på huden. Ibland har jag försökt att klämma ut dem men de sitter bergfast.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291367 av memphis
Svar från memphis i ämnet Acne någon?
Salicylsyra är bra mot acne ochfet hy. Det finns många produkter med Saluicylsyra i, bland annat på Ica och på apotek. Jag brukar göra en salicylsyrapeeling då och då för jag har fet hy. Köper den på gajas. se. Den är ganska dyr kostar 300kr men räcker i en evighet. Eller, nåt år eller så.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1291441 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Acne någon?
Jag fick acne vid 17 års ålder och har än idag. Det är inte så farligt men jag har fått lite ärr, men jag bryr mej inte. Kör acos milda peeling. Annars tvättar jag ansiktet med iskallt vatten varje morgon när jag vaknar. Använder ansiktskräm för oljig hud för män. Bulldog heter märket. Inte det billigaste men heller inte det dyraste. Bulldog är kvalitet för oss män i ansiktsvård och det luktar milt och fräscht. 99 kr för tvättgele för ansiktet. Doften är som 400 kronors ansiktskräm. Som tex biotherm för män som kostar 300 till 400 kr för en flaska eller tub. Så bulldog är riktigt hyggligt!