Hjälp! Får jag sepsis nu?

Mer
3 år 8 månader sedan #1272077 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hjälp! Får jag sepsis nu?
Ja, sånt är rätt trist...
Mer
3 år 8 månader sedan #1272207 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjälp! Får jag sepsis nu?
Min pappa fick sepsis i samband med urinvägsinfektion, men fick antibiotika via dropp och överlevde. Han var mycket dålig och låg bara med feber. Han blir snabbt dålig. Han kan vara helt normal och sedan 15 minuter sängliggande och helt utslagen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272237 av Amandara
För mig slog det till såhär. På söndag kväll fick jag ont i halsen. På natten hade jag frossa och feber. På måndag vid 13 ringde jag vårdcentralen och sa jag tror jag har halsfluss. Fick tid tisdag 8. Måndag natt frossa och feber. Tisdag 8.30 akutambulans till sjukhus med misstänkt sepsis. Som det oxå var. Inlagd 8 dygn med elefantantibiotika. Hade tur som klarade ut det så bra. Tror att jag har god kondition gjorde det. Grannen har oxå haft sepsis och hon har varit inlagd många veckor båda gångerna och var en hårsmån från att stryka med andra gången, när jag ringde efter ambulans till henne. Nu är hon i dåligt skick och jag har inte sett henne på månader hon bor mitt över. Har hemtjänst 4 ggr per dag. På henne slog det hårt. Förut var hon pigg och alert. Sepsis är inte att leka med även om det gick bra för mig. Men man ska ringa fort så man kommer in på sjukhus.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272294 av Nissegossen
Den förste de provade penicillin på hade blodförgiftning dock för lite penicillin han var polis i England och hade rispat sig av en rostagg De fann att det verkade men de hade inte möjlighet så stora mängder som behövdes. Två man skickades till Spanien som var neutrala för att flyga till USA hur de smugglade jo medicinen är i sig ett mögel, varför de reste i mögliga kläder. I USA kunde de kvantiteter tillverkas och det första till militär personal när civila fick nys om det krävde och fick medicinen, så sepsis går fortfarande att bota, men för var gång svårare att finna bot då allt fler blir så sjuka att de avlider

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum