Multisjuk

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317429 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Multisjuk
Tack för era kommentarer kring mitt inlägg! Men än är vägen lång, fylld av svåra kontroverser där man måste lära sig att säga de rätta sakerna vid rätt ögonblick, och det är verkligen himla svårt genomsnittligt. Rädsla är en egenskap som borde vara enklare att blåsa bort, när modet egentligen borde vara där i stället.

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1322600 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Multisjuk
"Höga halter av vissa blodfetter är förenade med en ökad risk för åderförkalkning."

Det är det jag lider av, åderförkalkning. Eller kärlkramp. Bör jag sluta med chips och läsk? Då blir livet rätt tomt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322760 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Multisjuk
Rökning kan ge hjärt-kärlsjukdomar, så sluta med det. Men du har inte en diagnos på kärlkramp utan det är något du fruktar själv. Om du tror att du har kärlkramp kontakta vårdcentralen.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322780 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Multisjuk
Det står "förhöjd risk för".. Det betyder inte att du har det utan att eftersom du har förhöjda blodfetter så ökar "RISKEN" för att du har det eller att du i framtiden kan utveckla det.. Och som sagt.. Ta vara på kroppen innan den tar kol på dig!
Mer
3 år 1 månad sedan #1322782 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Multisjuk
Sannolikt har du inte varken hjärtfel eller kärlkramp. Att du inbillar dig det här fyller väl en funktion för dig. Kanalisera den inre ångesten kanske? Men OM du skulle ha kärlkramp så är detta inte farligt i sig, bara väldigt smärtsamt.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1322784 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Multisjuk
Även jag har varit rökare rökte två paket om dagen men lyckades att sluta på grund av först en lungemboli och senare även en hjärtinfarkt.
Det blev som ett ultimatum att sluta röka.

Du kanske kan hålla dig till chips och öl på helgen dvs att du har en dag i veckan som du unnar dig något gott och äter hälsosamt på vardagarna.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.