Vilken medicin är bäst mot covid-19?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302708 av Nissegossen

Zoidar skrev:

krokus skrev: Visst hjälper vitamin D till att öka immunförsvaret?


Skulle just säga att D-vtamin sägs skydda och hjälpa. Men överdosera ej!

www.halsosidorna.se/Dvitamin.htm

Rekommenderat dagligt intag (RDI)
Vuxna 10 µg/dag = 400 IE
Små barn och gravida och ammande 10 µg/dag
Äldre 20 µg/dag

Rekommenderat optimalt dagligt intag (ODI)
400 - 600 IE

Terapeutisk dosering
400 - 2800 IE

Vet om det blir man sjuk i Covid 19 får man lindrigare sjukdom lyckades utverka D-vitamin av min läkare fick droppar en droppe om dagen sade jag vill ha piller fick det fick höra inga mer piller D-vitamin de tog slut ty de sade att jag låg bra till på blodprov hade ju kvar ett ess nu när jag förstått att det innebär ett skydd tar jag en droppe om dagen får ta den på sked nästan svälja skeden för att få i mig en ynka droppe.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302709 av Amandara
Jag tror jag har t cellssvar eller antikroppar mot corona. Farsan var sjuk i mars och tappade smaken. Man testade inte på den tiden så vi vet inte om det var corona. Jag blev aldrig sjuk. Sen har han varit långvarigt förkyld en gång till utan att jag blivit smittad. Efter att jag hade sepsis i januari har jag inte vart förkyld en enda gång. Det var som att sepsisinfektionen och halsflussen tvingade igång immunförsvaret. Förra året var jag jättemycket förkyld.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302710 av memphis
Jag har också ett bra immunförsvar. Kan inte ens minnas sist jag var förkyld. Vinterkräksjukan har jag heller aldrig fått.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302717 av Cosmos
Nissegossen:

Dina inlägg är svåra att läsa. De är rena ordsalladen men med lite ansträngning kan man förstå vad du skriver. Försök att läsa själv vad har skrivit för att renskriva det.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302730 av memphis
Skulle kanske inte ha sagt att jag har så bra immunförsvar. Nån timme senare har jag överdriven salivproduktion som om jag ska till att spy. Jag hoppas att det bara beror på att jag druckit mycket vatten.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302823 av Admin1
Idag ger man väl blodförtunnande samt kortison mot inflammationen. Annat är väl mer osäkert.