Gurkmeja och ledbesvär

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1304555 av notwoodstock
Fick en annons som påstod att rätt medicin är gurkmeja.

Det borde jag få svar på.

Min hälsoberättelse

Jag är osäker på om sajten är vettig?!
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1304566 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gurkmeja och ledbesvär
Kan säga att Gurkmeja är en av ingredienserna för att kroppen skall bygga nytt brosk i lederna. Det andra är nyponpulver jag köper Ekströms nyponsoppa största storlek jag blandar med nyponsoppa två matskedar i en stor mugg med vatten rör om.

In i mikron till drick temperatur, får aldrig koka då det viktiga C-vitaminet förstörs då. Det tredje är kycklingbuljong, att koka ett kycklingskrov i 12 timmar. Det är brosket i lederna på kycklingskrovet jag är ute efter. Ingen får mig att koka något i 12 timmar Jag kokade upp 2 st buljongtärningar kycklingbuljong.

Väntar till svalnat till drick temperatur då lade jag i en dessertsked Gurkmeja som är en stark antioxidant samt starkt antiinflammations hämmare. Jag tog kuren varje dag tills en dag då jag glömde ta den. Jag funderade på varför, det enkelt jag hade inte ont längre i vare sig rygg och leder.

Jag är helt utan smärta i rygg och leder. Får aldrig kalla mat för medicin, men tar du kuren bygger du brosk i hela kroppen, det gör dig smärtfri genom ett tillägg till kosten.

Läkare som säger du kan inte bygga brosk i lederna. Kan stämma om du gör det försent. Vid första tecknet på smärta att du tar denna kur, är det då du kan bygga brosk innan det är så slitet att det inte finns kvar något i lederna då mycket svårt att återställa men vid första smärta då kan du bygga brosk.
Det engelska namnet på Nypon är Rose.-hips de visste vad nypon är bra till det är smörjmedlet hela kuren i det ingår att du får motionera då sammantaget blir du smärtfri i hela kroppen. Kuren är värd att pröva då du blir fri från smärta i te x höft som ofta drabbar bägge höftleder i tid ta kuren slipper man byta höftleder tack vare bygget av brosk i hela kroppen. Varför jag drar upp det är för att jag är helt smärtfri i hela min kropp.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1304576 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gurkmeja och ledbesvär
Det är bra att röra på sig vid ledbesvär. Då stimuleras leden så att det bildas ledvätska som smörjer leden.