Hjärt och kärlsjukdomar

Mer
3 år 3 månader sedan #1309847 av hans52
Hej jag råkade ut för en hjärtinfarkt augusti 2019 hur många av er har problem med just hjärt o kärl?
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1309850 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar

hans52 skrev: Hej jag råkade ut för en hjärtinfarkt augusti 2019 hur många av er har problem med just hjärt o kärl?


Är du född 52 Hans?

Så vitt jag vet är mina kärl och mitt hjärta friskt. Hur länge sedan fick du infarkten? Fick de göra ballongsprängning och sätta stentar? 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309854 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Tror inte att jag har fel på hjärtat men blodtrycket börjar gå upp. Fick göra EKG för några år sedan. Psykiatrin vill det.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309855 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Jag är 52 år gammal jag fick infarkten 2019 fick en stent inopererad en ballong vidgning och blodförtunnande mediciner även kolesterol sänkande.
Det konstiga är att jag inte märkte något förutom att jag blev oerhört anfådd när jag var och promenerade.
Ringde till 1177 dom sa att jag måste ringa akut blev hämtad av ambulans och väl på sjukhuset konstaterade dom att jag hade en pågående infarkt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309867 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Vad har du för riskfaktorer?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 3 månader sedan #1309870 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Vid schizofreni fås lättare kroppsliga sjukdomar, som högt blodtryck, hjärtsjukdom, diabetes, stroke, lungsjukdom, infektioner och fetma. Upp till 75 % har kroppslig sjukdom, som också försämrar livskvalitén. En med schizofreni kan ibland i medelåldern ha samma kroppsliga problem som åldringar. Ofta orsakad av dålig livsstil, som rökning, missbruk, fetma, dålig diet och för lite motion. Stillasittande långa perioder kan ge ohälsa också.

Kognitiva och negativa symptom kan negativt påverka kroppsliga hälsan genom att försvåra förändringar av livsstil, minska upptäckten av egna kroppsliga sjukdomar samt att beskriva dem för läkaren.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...kroppsliga-sjukdomar