Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Mer
3 år 2 månader sedan #1317554 av Klanggedin
Experterna har talat!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317558 av Geta
Skippa pizzor!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317560 av Klanggedin
Tror Geta har talat!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317561 av Zoidar

hans52 skrev: Hur jag än kämpar och lägger om kosten så hjälper det inte går bara upp.
Jag funderar om det kan bero på brist av testosteron har hört att det sätter sig på vikten.
Är det någon som har erfarenhet av detta?


Vilken antipsykotika tar du? Det är det första att se över.

Sen kan man testa periodisk fasta eller lägga in endast grönsaksdagar. Högeffektivt!

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317562 av hans52
Tack för dom goda råden har bara ett problem det är att jag fick en hjärtinfarkt för något år sedan och måste akta mig för fet mat dvs kolesterol så att jag inte drabbas av det igen.
Men annars så verkar LCHF vara bra ska förövrigt be om att ta testosteron prov om man är medelålders som jag är så kan det spöka med vikten har jag hört.

Zoidar jag har både zyprexa och mirtrazepin som är kända jag bad om att bli av med dom men fick som svar att "vi gör inga medicin ändringar nu"
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317565 av Cosmos
Har också både olanzapin och mirtazapin. Det är oansvarigt av läkare att skriva ut sådana fettbildande mediciner! Fast jag har inte märkt någon viktökning det senaste halvåret, kanske har det stabiliserat sig på en (hög) nivå. Är inte speciellt hungrig heller. Men jag rör på mig för lite. Fast jag var nyss ute på en promenad faktiskt.