RSMH: personer med psykisk sjukdom måste prioriteras vid vaccinering

Mer
3 år 2 månader sedan #1318877 av Geta
Det verkar mest vara chefer  och deras anhöriga som går först i kön.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318881 av Admin1
Psykossjukdomar utgör en liten grupp kanske 60 000 personer, vilket gör det svårt att prioritera.Enklast vore väl att man fick anmäla sig till vårdcentralen om man vill komma före andra.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318901 av Nissegossen
Jag har fått besked om att från den 15 kan jag beställa tid på vårdcentralen om injektion. Kommer ringa den 15de och ta en tid snarast möjligt. Dock, genom mottagningen har jag fått injektion med säsongsinfluensan. Om samma gäller detta vaccinet har jag sagt ifrån att jag gärna tar nu aktuellt vaccin tillsammans med injektionen med Trilafon. Hoppas på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318909 av Cosmos

Richard skrev: Idag prioriters s.k "papperslösa"...

I gruppen innan, Fas 3, finns personer med kroniska hjärtsjukdomar, personer med diabetes, Downs syndrom, demens och KOL. Men även gruppen illegala invandrare (Folkhälsomyndigheten använder begreppet ”papperslösa”) prioriteras över vanliga medborgare och personer med uppehållstillstånd.

nyheteridag.se/illegala-gar-fore-i-kon-t...ovid-19-vaccinering/

Vi ska "Öppna våra hjärtan", som Fredrik Reinfeldt sa...


Man verkar sträva efter att pumpa upp så mycket rasism det bara går. Provocerande.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318947 av wasp
Är det inte FHM som avgör riskgrupper?? Inte det kaxiga RSMH!
Mer
3 år 2 månader sedan #1319170 av Admin1
Obs! Det är allvarlig psykisk sjukdom och ålder över 60 år, som ger 4 gånger större risk att dö. Det är en liten grupp och kanske 10000 individer.