Coronastrategi.

Mer
3 år 2 månader sedan #1320723 av krokus
Svar från krokus i ämnet Coronastrategi.

Fantasio skrev: Kan jag inte handla åt dem och ställa utanför ytterdörren och ringa på? Eller slå ett telefonsamtal när jag kommit hem? De kanske inte hör ringklockan, tänker jag.

Nej, minsta symptom på covid-19 och man ska stanna hemma. Du bör inte ens gå till mataffären vid förkylningssymptom. :?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320728 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coronastrategi.
Jag förstår, Krokus. Då blir det problem för både mina föräldrar och mig. De får ju min hjälp fem dagar i veckan. Hur ska de få mat? Hur ska jag få mat? Jag undrar hur det blir med min Zypadheraspruta nästa torsdag och apodosrullen jag ska hämta på måndag. Räcker det inte om jag har munskydd på mig?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320730 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Coronastrategi.
Kan du inte träffa dom utanför med lite avstånd?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320731 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coronastrategi.
Det kan funka. Hoppas måendet är bättre imorgon.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320738 av krokus
Svar från krokus i ämnet Coronastrategi.

Fantasio skrev: Jag förstår, Krokus. Då blir det problem för både mina föräldrar och mig. De får ju min hjälp fem dagar i veckan. Hur ska de få mat? Hur ska jag få mat? Jag undrar hur det blir med min Zypadheraspruta nästa torsdag och apodosrullen jag ska hämta på måndag. Räcker det inte om jag har munskydd på mig?

Hm, vad knepigt det blev! Vissa beställer mat på Internet med hemleverans. Det är lite dyrare än vanligt, men det kanske vore något för dina föräldrar om du är sjuk?

När det gäller medicinerna får du nog fråga din KP.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320744 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coronastrategi.
Tack för svar. Jag var snorig en dag för några veckor sedan, men det gick över på nån dag. Kanske kan mamma och pappa tillfälligt få matlådor via hemtjänsten. Själv får jag väl leva på pasta, har ett oöppnat paket i köket.