Hur är tandhälsan?

Mer
3 år 1 månad sedan #1324120 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag har haft tur med minatänder, har inte lätt hål. Men just nu har jag problem med en tand som blev lagad hos Tandakuten. Lagningen av den spruckna tanden blev inte helt 100.vet inte varför mina tänder spricker. Det är andra tanden som spruckit för mig. Den första fick de dra bort. Det var Inget annat Att göra.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324148 av koi
Svar från koi i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag är livrädd för tandläkaren. Lagar bara akut. Dyrt. Har tappat räkningen på alla lagningar. Många är det.

Har tom ordnat med dyr bettskena från tandläkaren 3 gånger under alla år. Sen lagar de ett par tänder och den passar inte mer. Har gett upp det där och kör på Ekulfs Night Guard. En mjuk bettskena som man fixar hemma. Funkar bra. Krossar inga tänder på natten och har ingen huvudvärk när jag vaknar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324152 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag har haft muntorrhet på nätterna men det började egentligen för inte så längesedan. Jag får inte lätt hål. Nu har jag även slutat med Coca-cola och har inte druckit den på några dagar. Jag äter glass i stället. Det blir jag pigg av. Jag har börjat äcklas av läsken. Sedan kom igår mina koffeintabletter med posten så jag tar ett par sådana 100 ML per dag. Koffein ska motverka diabetes har jag läst. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1324154 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Hur är tandhälsan?

koi skrev: Jag är livrädd för tandläkaren. Lagar bara akut. Dyrt. Har tappat räkningen på alla lagningar. Många är det.

...kör på Ekulfs Night Guard. En mjuk bettskena som man fixar hemma. Funkar bra. 

Bra tips, tack Koi.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324170 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur är tandhälsan?
Har helproteser. Inga tänder kvar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324172 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag får lätt tandsten, men aldrig hål. Sover med samma bettskena som jag fick som 17-åring. Fett sexig. 

För några år sedan opererades två visdomständer bort. Det blev lite komplikationer, men nu är det bra.