Jag kollapsade igår!

Mer
3 år 2 veckor sedan #1327881 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag kollapsade igår!
Det låter skrämmande! För några år sedan svimmade jag några sekunder i trappan. Jag trillade handlöst på en avsats. Tror att det berodde på att jag hade en kraftig urinvägsinfektion. Blodtrycksfall är nog vanligt annars.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1327888 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag kollapsade igår!
Svårt att sia om det här, men jag tycker du ska gå till vården och kräva ett EEG och kanske ett EKG på samma gång. Det är absolut inte ok att tappa medvetandet som du gjorde. Hade några minnesluckor efteråt? Om så är fallet kan det handla om ett ep-anfall där man inte vet om själv att man krampar. När jag har haft grand mal-anfall minns jag absolut ingenting efteråt. De partiella anfallen, att tappa närvaron, har alla.resulterat i minnesförlust efteråt då jag inte vet var jag är och varför, var jag bor och vad jag heter. Oftast kommer allt på plats succesivt inom en halvtimme.

 
Mer
3 år 2 veckor sedan #1327963 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag kollapsade igår!
tankarna jag hade i huvudet då försvann iallafall i och med det
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 veckor sedan #1327967 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag kollapsade igår!
jag tycker det är väldigt dumt att inte åka till akuten. jag vet andra som har kollapsat har dött. tex en gång kollapsa min fd sambos syster i köket. hon åkte till akuten och skickades tillbaks hem utan tester och hittades dött nästa dag. så jävla hemskt fruktansvärt sorgligt. låt dom köra sina tester och dessutom måste du kolla så du inte fått hjärnskakning.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1327973 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag kollapsade igår!
Tar jag upp det med sjuksköterskan är det risk att de byter min medicin.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1327975 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag kollapsade igår!
Okinon,

Har någon vårdpersonal undersökt dig alls? Jag tycker det låter dumt att bara ignorera att du svimmade.