Hur märkte du att du fått diabetes?

Mer
3 år 4 veckor sedan #1330876 av MsTibbs
Okinon okej då var det nog tillfälligt. Jag fick en gång över 24 i blodsocker. Tror att det blev nått knas då, för jag brukar ha 7-12 när jag mäter en timme efter mat. Sjuksköterskan sa jag skulle mäta. Men nu får hon ringa snart för annars behöver jag fler stickor och Lancetter! :)
Mer
3 år 4 veckor sedan #1330877 av Geta

Man brukar vara törstig, urinera mycket samt gå ner i vikt.

Jag hade inte ens de symtomen, när diabetes2 konstaterades. Jag märkte absolut ingenting.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1330885 av Cosmos
Är ständigt törstig men går inte på toa särskilt ofta. Har utmärkta värden fast mesd min övervikt så kan ju symptomen komma smygande.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1330886 av Miika
Om jag har diabetes så har jag inga symptom
Mer
3 år 4 veckor sedan #1330892 av Maxjohan1983

Är ständigt törstig men går inte på toa särskilt ofta. Har utmärkta värden fast mesd min övervikt så kan ju symptomen komma smygande.
 
I min region får vi inte ens tillgång till våra egna blodvärden, snacka om patetiskt!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 4 veckor sedan #1330941 av Nissegossen
Har haft förhöja värden, men inte i klass med er. Skaffade en gratis blodsockermätare på webben tog tid till diabetes ssk för att hon skulle visa hur man gör. Hon tog provet som visade godkänt värde. Hon frågade hur gjorde du? Jag sade, jag uteslöt allt vitt socker i kosten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum