Tardiv dyskinesi

Mer
3 år 4 veckor sedan #1331102 av hans52
Tardiv dyskinesi skapades av hans52
Jag misstänker att jag har det har ett ständigt tuggande på mina tänder och andra symtom.
Ska jag ta upp detta på psyk?
 
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331106 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tardiv dyskinesi
De borde själva upptäcka det, när de träffar dig men du borde påpeka det.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331109 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tardiv dyskinesi
Tardiv dyskinesi är väl när man tuggar och grimaserar ofrivilligt? Jag själv tuggar också på tänderna men det är en ovana och inte ofrivilligt. Annars, snacka med läkaren om sänkning av din medicindos eller byte. 
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331120 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tardiv dyskinesi
Har du det ta upp det med läkaren med det snaraste. Har inte sett det sedan högst mitten på 80-talet och då på kroniker på mentalsjukhuset. Sådana som var bland de första som fick Hibernal eller då Klorpromazin sv.wikipedia.org/wiki/Klorpromazin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 veckor sedan - 3 år 4 veckor sedan #1331124 av IM
Svar från IM i ämnet Tardiv dyskinesi
Jag har sett det på 2 personer, det har inget med att tugga på tänderna. Det är tungan som vänder i munnen och samtidigt gör du rörelsen utanför munnen.

Vill tillägga, du är inte medveten om att du gör tungrörerelsen själv.
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331139 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tardiv dyskinesi
Även käken kan gå runt och gnissla med tänderna samtidigt som tungan sticker ut och in och personen gör ofrivilliga grimaser och kan inte stoppa det. Det är beroende på medicinen just den du troligen har.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum