Glass!

Mer
18 år 11 månader sedan #13343 av Malin
Glass! skapades av Malin
som den gottegris jag är måste jag bara får tipsa om världens bästa hemmagjorda glass!

det är så enkelt att göra så det är nästan löjligt.

man tar helt enkelt en förpakning med kelda-vaniljvisp och vispar, och häller i något gott. förslagsvis hackad daim.
och in med det i frysen!
vänta tills det har stelnat (jag brukar låta den stå över natten, så jag vet inte hur lång tid det tar egentligen men ett par timmar i alla fall)
ät som det är, eller häll på frysta (tinade) hallon eller andra bär. allt efter vad du själv tycket är gott! =)
Mer
18 år 11 månader sedan #13352 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Glass!
Enklast att göra glass, gör så här; köp en förpackning djupfrysta bär, ta en trea visp och kör med den och bären i mixern, så har du en glass av sorbé konsistens och du vet vad som är i den....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #13355 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Glass!
Låter jättegott med hemgjord dajmglass och fruktsorbé.... ska pröva recepten...

Nått jag gillar är kaffe med mjölk och vaniljglass i... blir en god sommardryck...
Mer
18 år 11 månader sedan #13357 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Glass!
Kaffe och kall glass passar jag mig för nu för tiden. Hade en tand med en guldpelare i ena roten.
Käkade glass och drack varmt kaffe.... Det slutade med att jag fick gå till tandläkaren för tanden hade spruckit längs med roten...
Det var bara att dra tanden... Berodde på olika utvigningskoefficient hos tand och guldpelare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #13395 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Glass!

Nissegossen skrev: Kaffe och kall glass passar jag mig för nu för tiden. Hade en tand med en guldpelare i ena roten.
Käkade glass och drack varmt kaffe.... Det slutade med att jag fick gå till tandläkaren för tanden hade spruckit längs med roten...
Det var bara att dra tanden... Berodde på olika utvigningskoefficient hos tand och guldpelare.


Kaffet ska vara kallt - med mjölk och glass i i ett högt glas - icecream coffee - inte varmt med glass till...