När jag inte orkar laga mat, så lagar jag den här maten

Mer
13 år 2 månader sedan #366848 av Poppy
Kokar ris/matvete/matkorn/quinoa/nåt annat gryn.

Häller upp en frusen grönsaksblandning i stekpanna tillsammans med matolja. Nån blandning som heter t ex "kinesisk" eller "tai wok".

Steker lite.

Häller på sojagrädde/havregrädde och nån kryddblandning (t ex teriyaki-krydda, tandoori-krydda). Alternativt en burk färdig exotisk sås av nåt slag.

Häller i antingen en burk färdigkokta kikärter eller tärnad naturell tofu.

Låt puttra ett par minuter.

Klart!

Ibland när både jag och maken jobbar mycket och vi absolut inte orkar laga mat, men ändå måste ha nån mat att äta, så lagar vi den här maten flera gånger i veckan. Otroligt enkelt att göra.
Mer
13 år 2 månader sedan #366896 av Nissegossen
Laga till mycket mat på en gång, exempelvis en soppa i en stor gryta och frys in portionsvis. Ger många måltider, både hemma och på jobbet.
Skaffa en tiolitersgryta, typ saftgryta att koka i.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #366897 av Nissegossen
:P Jag har en tioliters gryta att sätta min glögg i bla...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #366904 av Poppy
Jag brukar laga 4-5 portioner åt gången. Men det blir ändå att man måste laga mat ganska ofta, vi är ju två personer, och åtminstone jag käkar lagad mat minst två gånger om dagen.
Mer
13 år 2 månader sedan #366907 av Nissegossen
:lol: Men, hallå för sjutton, se till att ni lagar varannan middag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #367119 av Poppy
Ja det är ju olika, ibland lagar han och ibland lagar jag. Men jag lagar oftast, eftersom jag jobbar hemma mycket. Då blir det så.