Laga mat del 2

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 5 dagar sedan #1045676 av Fantasio
Laga mat del 2 skapades av Fantasio
Ungkarlen lagar mat: Mikron på. Har två saker att välja på i frysen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1068793 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 9 månader sedan #1071296 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Har inte lagat mat sedan juldagen. Mat är inte prioriterat, men inatt ska jag mikra spaghetti och köttfärssås, fick av boendestödet.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071323 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Lagar helst ny mat varje gång då det är frågan om mat. tycker själv att jag lagar god mat. Men jag har förtvivlat svårt att äta det som rester som då ligger i frysen och även om jag inser att det är god mat, så är hindret där att det är mat, visserligen lika välsmakande sedan jag lagade till det.

Vad gäller frysen ett stort stort NO, jag vill ha maten dagsfärsk och lagar helst ny mat varje gång, frysen blir ett rött skynke

Förargligt, blev utloggad och allt försvann.

Jag får ta och traggla mig igenom det igen.

Fantasio, en mat som blir god är att du köper en falukorvsring ring köp samtidigt en färdiggjord potatisgratäng samt bacon.

Du tar loss skinnet och smeter på hela korven och stryker senap dito tomatpasta.

Du lägger i korven med en smörad ugnsfast form (gratängform)
efter att ha smetat ned hela korven linda ni på baconet runt korven. Ha i en burk med gröna bönor eller en burk Hernikuvert Ovanpå korven lägger ni riven ost, gärna ost med mycket smak. Man sätter in den i 225 grader, komihåg att kolla i ugnen 25min senare då brukar osten ovanpå en fin färg, lägg ugnsfolie över. Ytterligare 25 min där någonstans är maten färdig. Någon som gör efter receptet får en positiv anledning att dela på sociala nätverk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1088901 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Nu är di på mig att jag ska laga mat. Varför det? Jag äter ju på sysselsättningen o Asken en dag i veckan.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088950 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Fantasio

Gör mycket mat mer än en portion helst en gryta följ receptet och laga maten efter receptet följ slavisk måtten på kryddorna, det allra sista smaka på maten för att känna av att kryddningen är som den skall, annars mer salt och peppar.

Är maten redan för starkt kryddad häll grädde, många gånger räddar det maten.

Har du en gjutjärnsgryta där i lagar du en god måltid, på en högrev eller Fransyska vad sägs om boeuf bourgogne, med vin i maten ett vinglas till kocken resten i maten samt en till bordet gärna ett vin som kommer från Burgund, Ungersk Gulasch, kallops ja, du kan även på en Fransyska göra lövbiff Biffstroganoff eller sjömans biff eller varför inte en söndagsstek med gurkinläggning potatis sås, valfria grönsaker ev mjölk till bordet. Det ger nostalgi från långt tillbaka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum