Laga mat del 2

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1096520 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Det är tufft att tycka om stark kryddning. Jag har gått åt det mildare hållet. Jag hittade tabasco med habanero i (för flera år sen). Den var god, men inte så stark. Pappa var tidigt ute, han köpte sambal oelek, eller vad det heter. Den smakade man såklart. Blev bjuden på det förra månaden och den var rätt stark. Gillar du stark mat?
Mer
5 år 5 månader sedan #1096523 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
Trodde att jag gillade stark mat tills jag råkade tugga på röd curry på thai restaurang. Det gick åt mycket vatten.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1096524 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Kul. Jag har säkert skrivit om när jag fick habanero av mamma. Hackade o hade i ris. Så starkt, jag kunde inte äta det. På jobbet tog kompisen en rejäl klick just sambal oelek, han blev röd i ansiktet och drack. Då skrattade jag.

Ska detta vara en egen tråd? Stark mat, eller nåt sånt.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 5 månader sedan #1096526 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Laga mat del 2
Vindalookryddning är inte att leka med.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1096527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Red Curry är starkt jag har det i dörren på kylskåpet Sambal oelek står bredvid. Chilisås tabasco samt att i kryddskåpet står kajennpeppar använder det i maten men mycket sparsamt dock en gryta med fisk och skaldjurssoppa kan vid den här tiden på året vara mycket värmande. Friberg min ssk som också skriver här, han tittade skeptiskt på soppan när jag kom med den. Den var precis så starkt att jag själv kan äta den. Han hade ju smakat kötträtter vilket han uppskattar men när jag kom med soppan tittade han på den och var mycket skeptisk på den när han började äta så sade han Nisse var har du lärt dig så att laga såhär här god mat? Jag gör bara vad jag lärt mig själv och började med att gå efter kokböcker men nu gör jag mat efter eget huvud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Nissegossen. Orsak: missat ord
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1096529 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Nu lagar jag ingen mat längre, men för gjorde jag det. Blev trött på ketchup, det blev surt i munnen. Hellre då chilisås, Heinz såklart.

Kompisen köpte kryddor och såser på nätet. Nån hette nåt med satan. Han klarade inte att äta upp allt.

Vi gör en egen tråd om kryddor/stark mat, tycker jag.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.