Laga mat del 2

Mer
5 år 5 månader sedan #1093989 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
På mitt ICA brukar de sälja ut smörgåstårta som blivit lite gammal. Ska ätas genast. Men jag tycker inte att det är så himla gott men köper ibland till nedsatt pris.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1093992 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Jag har lite svårt för majonnäs, hur det nu stavas. My own ass, som syrrans man gillade att säga. Pappa gillar räkstubbe, nåt liknande. Jag hade majonnäs i potatissallad, det var det enda jag hade det till.
Mer
5 år 5 månader sedan #1093996 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
Du har stavat majonnäs helt rätt.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1094102 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Man kan vara novis och laga god mat. Ta fram en kokbok ur bokhyllan följ allt slaviskt som står där och andra berömmer maten. Det allra viktigaste är att smaka av maten med kryddor det sista oftast kan det vara salt och peppar som kan behövas vara mera av. Nu gör jag mat med den kunskap jag fått. ögnar igenom recept på datorn så går jag ut i köket och gör efter eget huvud kom ihåg vid sista med maten anpassa med salt och peppar. Ni får du besökare som smakar på maten får ni beröm för god mat.

Har man inte allt gör som Kajsa Varg man tager vad man haver, det gäller även idag, det är grunden.

Du har stavat majonnäs helt rätt.

Har man det inte gör man den själv, kom ihåg att låt oljan sippra ned under tiden vispen går alltså enklast med maskin tills rätt konsistens och smak är bäst att tillägga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1094137 av rymd
Svar från rymd i ämnet Laga mat del 2
gjorde en fiskgratäng tidigare, mammas recept :tummenupp
Mer
5 år 5 månader sedan #1094181 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Det finns enportionsrätter på Willys med fiskgratäng ganska goda med räksås samt potatismos.
Det till ett mycket billigt pris

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum