Får man laga mat mitt i natten?

Mer
5 år 10 månader sedan #1060942 av Richard
Jag bor i en hyresrätt o hyresvärden vill mer än gärna slänga ut mig, så jag sköter mig perfekt. Men nu tänkte jag, om två öl, ca en timme, då är klockan 01:34, laga mat. Det blir givetvis det vanliga;
www.viska.se/kunena/matrecept/47754-mina-hamburgare

Med blåmögelost som jag kom iväg till ICA o köpte. Man får ju givetvis vara lite tystare o inte slå stekpannan i plattan, det brukar jag ändå inte göra. Är det "olagligt" (jag menar förbjudet enligt kontraktet) att steka hamburgare o bacon mitt i natten? Det står i kontraktet att det ska vara tyst mellan 23 o 07.
Mer
5 år 10 månader sedan #1060945 av memphis
nej men det kan väl inte vara förbjudet? man måste ju få äta när man vill, och som sagt, om du inte slammrar för mycket så tror jag inte det kan vara nån fara.

"Vräkt för att han stekte några hamburgare till nattamat." - nej, jag tror de kan inget säga om det!
Mer
5 år 10 månader sedan #1060946 av Richard
Fint!

Jag har redan hackat salladen, det är nog det som gör mest väsen, när man hackar med kniven mot skärbrädan. Jag är ju så tyst jag kan med stekpannan. Men det fräser ju lite o så...

Stämde nämligen hyresvärden i domstolen, för felaktig vräkning, jag vann o de fick betala rättegångskostnaderna. Så jag är ju inte så populär hos dom... Sen några månader senare ringde jag dom o frågade om jag fick ha katter, o då lät de jättesura, men jo, jag fick ha katterna.
Mer
5 år 10 månader sedan #1060948 av Fantasio
Att steka lite för väl ingen oväsen. Att hacka sallad tror jag inte heller är något problem, kan inte tänka mig att grannarna hör det.
Mer
5 år 10 månader sedan #1060962 av wasp

Richard skrev: Jag bor i en hyresrätt o hyresvärden vill mer än gärna slänga ut mig, så jag sköter mig perfekt. Men nu tänkte jag, om två öl, ca en timme, då är klockan 01:34, laga mat. Det blir givetvis det vanliga;
www.viska.se/kunena/matrecept/47754-mina-hamburgare

Med blåmögelost som jag kom iväg till ICA o köpte. Man får ju givetvis vara lite tystare o inte slå stekpannan i plattan, det brukar jag ändå inte göra. Är det "olagligt" (jag menar förbjudet enligt kontraktet) att steka hamburgare o bacon mitt i natten? Det står i kontraktet att det ska vara tyst mellan 23 o 07.



Varför vill han, eller hon slänga ut dig då?????
Mer
5 år 10 månader sedan #1061001 av Geta
Tvivlar på att det hörs till grannen, när man lagar mat. Ibland hör jag när grannen centrifugerar tvätten.