Stark mat, jag menar riktigt stark!

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1196503 av Richard
Jag älskar stark mat! När jag är på asiatisk restaurang öser jag på med Sambal Oelek, o Wasabi till sushi är gott! Nu har jag beställt riktigt starka saker, Carolina Reaper....
www.kryddlandet.se/kryddor/carolina-reaper-hel/

Carolina Reaper ligger på runt 1 569 300–2 200 000 scoville. Läs mer om Scoville-skalan här;
sv.wikipedia.org/wiki/Scoville



Jag har testat att spraya pepparspray på en taco en gång, men det blev inte gott. Givetvis brändes det i munnen. En på Flashback tipsade om denna "sås"...



www.amazon.com/Mad-Dog-357-Plutonium-Scoville/dp/B00IIUEOEW

Men den har jag inte råd med nu. Men de där Carolina Reaper kostade ca en hundring för 2 paket, o jag tänkte använda de i tacos samt möjligen fila ner lite på hamburgare. Korv äter jag sällan, mer än på Biltema. Men man kanske skulle kunna göra någon god o stark korv med det? Möjligen ha det på pizza också?

Någon som testat "harakirikorven" i Stockholm som sägs ligga på 2 000 000 scoville? Finns nått motsvarande i Göteborg också. Skulle ha testat den i Göteborg men bangade ur... :(

EDIT: Såg först nu efter jag lagt beställningen på Kryddlandet, att de har ölkorv med Carolina Reaper i; www.kryddlandet.se/chili/heta-chiliprodu...orv-carolina-reaper/
Den borde man testa först, ska se om jag kan lägga den på samma order, så man slipper betala dubbel frakt.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196505 av Vittrad
Pepparsprayad tacos..! :klappa :rotfl Har du provat att käka vindaloo på indisk restaurang någon gång, Richard?
Mer
4 år 5 månader sedan #1196506 av memphis
Omg. Pepparspray på maten :rotfl :rotfl :rotfl
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1196507 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Stark mat, jag menar riktigt stark!
jag brukade sälja carolina reaper frön på tradera. ofta i 30 pack för 30kr och ibland kom det upp över en hundring, men eventuellt var det 100pack men det var flera hundra kr någon gång också och startade ofta auktionerna på 1kr. fröna hade jag köpt tusentals för drygt 5kr. jag har sannolikt kvar flera tusen frön fortfarande men de var dåligt märkta så de har blivit blandade med tomatfrön och "penis chili" (såldes också dyrt på auktion)

ang stark mat så var jag väldigt förtjust i sambal oelek när jag var liten kommer jag ihåg, äter inte så ofta nuförtiden men faktiskt så sitter jag med en liten tub bredvid mig på bordet och hade sånt till chipsen igår och det var helt ok. drygt!
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196509 av memphis
Min mamma odlade svart chili i somras. Den var stark, jag hade lite på pizzan.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196510 av Richard

Vittrad skrev: Pepparsprayad tacos..! :klappa :rotfl Har du provat att käka vindaloo på indisk restaurang någon gång, Richard?

Nä, vindaloo hade jag inte hört talas om tidigare. Men har ganska sällan varit på indisk restaurang. Är inte så glad i curry, men älskar papadambrödet i mangosås. Men det blir man inte mätt av. Ska läsa mer om vindaloo!