Stark mat, jag menar riktigt stark!

Mer
4 år 5 månader sedan #1198947 av zoegas
Starkt med måtta. Det ska ju smaka mer än eld.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1198964 av Fantasio
Jag gillar lagom stark mat. Tabasco är gott. Jag såg på listan Richard postade att den med habanero var svagare. Det verkar ju lustigt, habanero som är så starkt. Richard, tror du att du skulle klara av harakiri-korven? Fel av mig. Habanero-varianten är starkare.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 5 månader sedan #1198966 av Cosmos
Det starkaste jag ätit var i London 1976. Det hette Bhuna men var inte ett dugg likt Bhuna i Sverige. Innan vi fick in maten kom kyparen in med var sin kanna vatten, något inte vi hade begärt. Det var superstarkt, svetten lackade från pannan och ögonbrynen, ögonen tårades och vi satt och bara frustade. Gott? Supersmaskigt!
Mer
4 år 5 månader sedan #1198967 av Fantasio
Det låter för starkt för mig, Cosmos. I Göteborg åt jag en piri-piri-pizza, men minns den inte som så stark.
Mer
4 år 5 månader sedan #1198972 av Richard
Ja, jag tror jag skulle klara av "harakirikorven" (beror på såsen, som de envisas med att man ska hålla för att få en T-shirt), känner inte särskilt mycket när jag äter o tuggar det, mer typ 5-10 min efter, o då med att det bränns i hela munnen o svalget. Men är den inte mer än 2 miljoner scoville skulle jag klara den.

Två tjejer testar Carolina Reaper...




Två killar testar Carolina Reaper...

Mer
4 år 5 månader sedan #1199049 av Nissegossen