Jansons frestelse

Mer
4 år 5 månader sedan #1203194 av Nissegossen
Först ett traditionellt recept samt mina funderingar
www.arla.se/recept/janssons-frestelse-grundrecept/

Ha lök och ansjovis hemma, samt ströbröd i frysen ha en påse pommes strips. Varför? Jo, du slipper skala potatis och göra potatisstänger, samt pommes strips är skuren potatis, poemmes frites i affären är pressad potatismjöl eller vad det nu är som är pressad i formar med räflor vad jag tror, mitt försök att göra snabbmat, till nytta och nöje

Smaklig måltid, denna rätt är lätt att göra och snabb om ni är några stycken som varit ute och är sugna på mat, sent på kvällen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1203195 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Jansons frestelse
Delicious.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1203197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jansons frestelse

zoegas skrev: Delicious.


Snabb omdöme

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1203199 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Jansons frestelse
Jag hackar nog potatis istället för pommes. Skiter i att skala dem.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1203236 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jansons frestelse
Enkelt med att ta frysta pommes vem sjutton sätter i gång med att hacka potatis mitt i natten med ett gäng hungriga människor, du tar mycket längre tid än vad det behöver ta, en påse klipp upp töm påsen släta over i långpannan på med lök ansjovis, på med ströbröd det sista häll vispgrädde och mjölk glöm inte ansjovisspadet, in i ugn 225 grader, vänta utanför ugnsluckan ta det när det fått fin färg, Du jobbar inte som kock nä vilket märks

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1203261 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Jansons frestelse
Pommes är sega och mjöliga. Det ska vara riktig potatis! En kock har inte en påse pommes i frysen.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻