Ny upptäckt omg, nu kan jag äta havregrynsgröt igen

Mer
4 år 1 månad sedan #1235407 av Melody
Upptäckte vid lite experimenterande att kokosolja är jättegott i havregrynsgröt!!!

Så nu har jag russin, (ev lite salt ) och kokosolja i gröten och det är hur gott som helst!!!
Mer
4 år 1 månad sedan #1235414 av Fantasio
Gröt är både nyttigt och billigt, men jag tycker tyvärr inte om det.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235416 av Zoidar
Blir gasig i magen av gröten tyvärr, annars är det väldigt gott.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235435 av Nissegossen
Att vara värd saltet till gröten, ja, då var man närande, havregrynsgröt är känt för att smaka gott, med salt i gröten, det verkar som kroppen älskar det och smakar bättre gör det också. jag tar gärna hallonsylt och grädde i gröten det gör det gott.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235438 av notwoodstock
Man kan ha sirap som sötning, också!
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235483 av Nissegossen
Varför inte honung, förövrigt bör man ha en burk honung i krislådan så notwoodstock marsch och köp! Sirap ja, brun eller vit? Står i mitt skafferi, gör kola på det med grädde och smält smör. Till det använd digital termometer då den måste klara 125 +plusgrader annars kulprovet, men det tar för lång tid när du kokar kola, då först häll upp smeten i en liten form avpassad efter mängden i kola satsen gärna med bakplåtspapper i. Tämj för att klä formen genom att ta bakplåtspapperet under kran och blöta bakplåtspapperet, du kan klä varenda form på det sättet

När du hällt upp smeten omedelbart kastrullen under kran med vatten med kraftiga tag ta bort det brända i botten, det blir då rent, annars ett styvt jobb med stålull för att få bort det brända vid 125 grader försök en grad under, då har det inte bränt i kastrullens botten ännu.

Honung har i traditionen använts vid sår bölder och annat tillsammans med grötomslag och annat. Honung är känd för att läka sår och har en antibakteriell egenskap. Vett och sans försöker jag prata till dig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.