Mest näring för pengarna (SvD)

Mer
3 år 7 månader sedan #1281495 av Cosmos
Har bara ätit dubbla hårdbrödsmackor hela dan idag. Varit på "rummet" och hade ingen mat med mig. Nu vet jag inte om jag är hungrig eller inte. Ska försöka köra in två dubbelmackor med ost och skinka i smörgåsgrillen. Ingenting tinat. Fast jag har lite fryst kebabkött som man kan steka fryst.

Bästa spartipset när det gäller mat är att man planerar sina matinköp för en månad framåt. Senast jag köpte från MatHem kostade det mig 1.600 kr. Den maten är långt ifrån uppäten! Det finns som sagt kebabkött, sejfilé, lax, sidfläsk och blandfärs m m plus bröd, ost och annat pålägg

Kan inte vara någon präktig vegan p g a fysiska tillkortakommanden. Löjligt att ens känna att man behöver försvara sig och förklara varför. Men sådan är stämningen, alla fiskar simmar åt samma håll och de som blir kvar där bakom betecknas snart som slödder och dumma i huvudet.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 7 månader sedan #1281554 av Geta
Cosmos,

Du verkar känna dig väldigt utpekad som icke vegetarian eller vegan.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281570 av Cosmos
Ja, jag känner mig lite utpekad som "köttätare". Inte kanske här på forumet men stämningen går lite åt det hållet. Det hela handlar om mode och just nu är veganism högsta mode.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1281595 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mest näring för pengarna (SvD)
Du kan juh inte äta vegetariskt pga dina skador i tarmarna. Och så är det eller hur
Mer
3 år 7 månader sedan #1281600 av Cosmos
Nej, så är det naturligtvis. Så är det ju så att jag gillar kött väldigt mycket...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1281604 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mest näring för pengarna (SvD)
Egentligen finns det inget att diskutera vissa äter kött och vissa äter vegetariskt. Jag har juh själv ätit kött innan det blev bara vegetarisk. Vi är olika.