Hur ofta motionerar du?

Mer
18 år 10 månader sedan #14756 av Isa-Alise
Motion lär vara bra mot drpression, ångest, övervikt, mm...

Hur ofta motionerar du? Vilken form av motion väljer du då du motionerar?

Själv tar jag ett minst ett par promenader per dag... ca 30 minuters motion per dag för det mesta, ibland upp till en och en halv timmes långa promenader...
Mer
18 år 10 månader sedan #14768 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag är varm anhängare av motion. Jag försöker promenera 2 timmar minst per dag. Det är också bra för att undvika övervikt. När det är dåligt väder och regnar brukar jag ändå försöka promenera i 30-60 minuter. Jag har läst att motion är bra mot depression och det ökar troligen också motståndskraften mot stress. Vid schizofreni finns en ökad stresskänslighet.
Mer
18 år 10 månader sedan #14769 av Malin
Svar från Malin i ämnet Hur ofta motionerar du?
jag gymmar. hällst dagligen.
men i vissa perider orkar jag inte ens gå utanför dörren, så då blir det ju inte så mycket av det...
men annars tränar jag gärna så otfa och mycket jag kan...
Mer
18 år 10 månader sedan #14773 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag promenerar en speciell runda som tar cirka 30 minuter varje dag. Funderar också på att börja göra 30 armhävningar och 50 sit-ups varje dag.
Mer
18 år 10 månader sedan #14776 av leva
Svar från leva i ämnet Hur ofta motionerar du?
Varje dag går jag ut med mina två hundar.
Mer
18 år 10 månader sedan #14779 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta motionerar du?
Leva! Jag har själv haft hund. Det är ett mycket bra sällskap.
Men läkare säger att det är inte för att hunden är glad opch viftar på svansen och hälsar dig välkommen hem i dörren, som gör att du rent statistiskt lever tre år längre.

Nej, det är de dagliga promenadrena som gör det.

Så för den som inte vill/och/eller har råd att skaffa hund, så gå ut såsom att du hade en!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum