Skriva sig friskare

Mer
13 år 2 veckor sedan #389512 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Skriva sig friskare
Att blogga behöver inte vara så himla offentligt. Om man har en anonym blogg, inte länkar till massa andra bloggar, och inte talar om för folk man känner att man har bloggen, då kommer förmodligen ingen att hitta den och den blir nästan inte läst öht.

Jag har en blogg som är länkad till Viska där jag lägger ut lite texter och teckningar, men det är rätt sällan jag gör nåt med den. Typ ingen läser den, ingen har nånsin skrivit i kommentatorsfältet. Sen har jag en blogg som är icke-anonym där jag inte är särskilt privat eller utlämnande, men skriver en del om grejer som kan intressera andra människor, och en del ganska humoristiska inlägg. Den har periodvis haft tusentals läsare i månaden - dvs knappast i klass med Blondinbella och såna bloggkändisar, men tillräckligt för att jag nån gång ibland ska bli igenkänd som "det är väl du som har den där bloggen?".

Sen har jag också försökt skriva dagbok och verkligen skriva om ALLT jag tänker och känner. Men det funkar inte, för jag bara redigerar och censurerar i efterhand hela tiden. Så jag har lagt ner det.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389520 av Saari
Svar från Saari i ämnet Skriva sig friskare
saara: Jag kan lova dig att ordräknaren inte sparar det du klistrar in där. Men känns det mer tryggt så använd ett ordhanteringsprogram.

Jag behöver en ventil och det hittar jag i skrivandet. Jag skriver i min privata dagbok, har en låst blogg så att människor behöver ha användarnamn och lösenord, och så har jag en öppen blogg som är ganska välläst. Jag älskar att skriva och att blogga passar mig bra även om jag måste censurera mycket. Släkt och vänner läser min blogg och jag fick en gång frågan vad mitt "sanna mående" var eftersom jag kunde skriva en sak här på viska och en annan i min blogg. Eftersom min blogg är öppen så försöker jag skriva personligt men inte alltför utlämnande.

Numera kom folk faktiskt fram och hälsar på mig när jag är på stan, för att de följer min blogg! Det är ganska läskigt men ändå roligt att ha en rätt väl-läst blogg.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389553 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Skriva sig friskare
Jag är helt på vad gäller ett skrivarforum. Då måste det ha en egen forumrubrik, typ "Egna berättelser". Admin kan väl lägga upp en sådan.

Jag skriver mycket, mest samhällstillvänt. Men så håller jag på med en egen bok också. Plus har en blogg som jag skriver i varje dag. Den är öppen och ganska välbesökt, har "peaks" var tredje dag på några hundra personer.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389698 av Saari
Svar från Saari i ämnet Skriva sig friskare
Cosmos, vad är adressen till din blogg?
Mer
13 år 2 veckor sedan #389733 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriva sig friskare
Vi kan ju börja med skrivandet i avdelningen Endast för medlemmar, som är skyddad från gäster och Google. Om det blir många skrivtrådar där kan vi flytta dem till en egen avdelning.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389797 av saara
Svar från saara i ämnet Skriva sig friskare
Nissegossen
Har inte orkat bekanta mig med openoffice och inte den länk som Jocke gav. Jag är så dum i skallen då det gäller att ladda ner dylika saker så jag vet inte om jag klarar det.