Kanel grejar bristande tankeverksamhet vid schizofreni.

Mer
9 år 3 veckor sedan #730461 av cappe
Ett nytt mirakelmedel finns för att mota eller tackla schizofreni. Detta medel är väldigt nära att tillgå för gemene man.
Kanel bryts ner till sodium benzoate i levern och detta medlet/ämnet är fördelaktigt vid alla möjliga hjärnsjukdommar.

Schizofreni har sagts bero på underpresterande funktion av den så kallade NMDA-receptorn. Teorin i fråga är framtagen som en förlängning av dopaminhypotesen.
Kanel har egenskaper som stabiliserar NMDA-funktionen i hjärnan. Genom denna verkningsmekanism kan psykoser lugn sig.
Då kanel jobbar emot NMDA-receptorn så förbättras framförallt kognitiva brister och övriga så kallade "negativa symptom" vid schizofreni.
Receptorn i fråga har sagts vara viktig vid minne och kognition.

Kanel har även dopaminstärkande egenskaper. Det är därför fördelaktigt vid parkinson. vars sjukdom tycks bero på dopaminbrist.
Då kanel även är antiinflammatoriskt kan kryddan skydda mot alzheimers.
Även depression kan förbättras av kanel.

Jag vill mest uppmärksamma er att lösningen till att bli av med tokerierna ligger närmare än ni tror.
Jag vill också nämna att grönt te, mjölk, honung och kanel är en oslagbar hemma kur mot hjärninstabilitet.

Hoppas nu ni kan tro på detta. Om ni är mer intresserade av detta resonemanget kan ni läsa vidare på google. sökning på t.ex. cinnamon and nmda och cinnamon and parkinson.
I övrigt finns det ytterligare kryddor som är fördelaktiga vid hjärnsjukdom, jag tänker först och främst på gurkmeja som finns att tillgå i kapslar i välsorterad hälsokostbutik.

Det var allt för den här gången.
PS: Jag har ej för avsikt för att diskutera detta ytterligare. Så believe it or not.

Ciao!
Mer
9 år 3 veckor sedan #730464 av Geta
Mer
9 år 3 veckor sedan #730466 av cappe
Eller hur!

Jag sa believe it or not.
Detta är faktiskt sant.
Mer
9 år 3 veckor sedan #730467 av cappe
Men om du vill förneka en sådan metod, som är ytterst enkel och välfungerande för hjärnsjukdomar så GO AHEAD!
Mer
Mer
9 år 3 veckor sedan #730471 av cappe
Ok. Det är giftigt, men vad är inte i fel doser? Överdoserar man inte är detta harmlöst.