Vad ska jag göra när jag mår dåligt?

Mer
7 år 6 månader sedan #867021 av AnnKatarin
Ja, som rubriken säger.
Jag vore tacksam om ni kunde ställa upp på att svara på det (som mest 3 punkter). tänkte prata med min kontakt på fredag om vad jag/ni kommit att ge för råd.
Några har jag redan samlat på mig:
* äta bra mat
* ta en sak i taget, annars slår stressen till
* lyssna på rätt sorts musik (glad)
* Prata med vänner, huset mer samtalskontakt, inte stänga in mig.
* rensa bort alla måsten som jag inte är bekväm med
*få tankarna på något annat.

OBS! kanske är viktigt att påpeka att det handlar om främst suicidtankar, negativa tankar och inte så mycket psykosdrag (även om de också finns)
Mer
7 år 6 månader sedan #867026 av Geta
Jag läste någonstans att om man är självmordsbenägen, så har man svårt att
härbärgera sina negativa känslor.
Mer
7 år 6 månader sedan #867062 av memphis
man kan tänka att man har det som en utväg man om allt vill sig väl inte kommer att använda. bara möjligheten kan många gånger räcka som ångestlindring.
Mer
7 år 6 månader sedan #867078 av Evillynn
Lev dag för dag. Om det inte går, lev timme för timme eller minut för minut. Om en minut känns för mycket, räkna sekunder, från 15 och ner till 0. Om det fortfarande känns illa, börja om från 15. Upprepa tills det känns tolererbart. I de allra flesta fall klarar man av att leva i 15 sekunder till. Jag brukar blunda och andas in så djupt det bara går, sen andas ut låååångsamt medan jag räknar. At kontrollera andningen kan lugna väldigt mycket.
Det löser såklart inte problemet, men det är ett harmlöst sätt att lindra ångest för stunden.
Detta är en teknik jag utvecklade under lång tid av självmordsbenägenhet.
Mer
7 år 6 månader sedan #867312 av Admin1
Depression:
[url:6vld4klc]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/310-deprimerad[/url:6vld4klc]

[url:6vld4klc]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/1316-rad-vid-sjaelvmordstankar[/url:6vld4klc]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 1 månad sedan #912622 av Jocke


Jag känner att jag är verkligen naiv, går på första bästa tråd som passar mina bilder.

Vars är världen på väg?