Hur stor % av oss har försökt sluta med medicinen?

Mer
3 år 2 månader sedan #1315248 av Geta
Har inte försökt sluta med medicinen de senaste 23 åren.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1315254 av Zoidar
0,3% chans att bli fri från medicin... Nej, men skulle tro 9 av 10 får ta antipsykotika livet ut.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315267 av krokus
Försökte sluta med både antidepressiva och antipsykos för fem år sedan. Gick sådär. Ångest dagligen, blev beroende av benso och tillslut började allt kännas overkligt och läskigt. Då började jag med antipsykos igen, från 0mg till maxdos direkt. Biverkningar? Ja, ordentligt! Inget jag rekommenderar. I 4-5 månader var jag utan antipsykos och cirka 2 månader utan antidepp. 
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1315275 av Zoidar
Jag var utan antipsykotika 10 månader, sen knallpsykotisk med inläggning. Inget jag rekommenderar. Det var 2006-2007. Sedan dess har jag stått på antipsykotika. Gäller hitta optimal dos snarare än att sluta.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1318260 av Richard
Jodå, jag har försökt sluta, men det som händer när jag slutar eller minskar dosen med...

Venlafaxin 300 mg: Jag får ångest.
Lyrica 300 mg: Blir mer tillbakadragen.
Haldol 4 mg: Jag blir paranoid. Möjligen skulle jag kunna gå ner till 3 mg igen. Ibland i.a.f.
Theralen 120 mg: Denna kan jag klara mig på 80 mg.
Iktorivil 0,75 mg: Håller på att trappa ner långsamt.
Melatonin 10 mg: Ska köpa 3 mg-tabletter nästa gång.
Imovane 10 mg: Använder bara då o då. Ibland räcker 5 mg.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1318273 av Nissegossen

Zoidar skrev: Jag var utan antipsykotika 10 månader, sen knallpsykotisk med inläggning. Inget jag rekommenderar. Det var 2006-2007. Sedan dess har jag stått på antipsykotika. Gäller hitta optimal dos snarare än att sluta.
 

Optimal dos är vad som skall till. Lägsta möjliga dos med tecken kvar på min sjukdom (Röster) men ha kvar mer utav sitt intellekt. Det sade den överläkare jag fick 1980 vid sektoriseringen 1980 och bytte klinik, läkare och medicin.

Han sade den här medicinen skall du ha (Trilafon decanoat 108mg/ml) vi skall prova ut lägsta effektivia dos på medicinen. Vi kan ge dig en dos så du går som en zombie men det är inte önskvärt. Vi skall prova ut lägsta effektiva dos vilket ger mer utav ditt intellekt med tecken kvar på din sjukdom (Då röster) men klarar dig utan att gå in i psykos. Han var en vettig läkare och fortfarande det konceptet det är fungerande än idag.

Kan bara rekommendera det. Man går inte ifrån ett vinnande recept, därför har jag inte bytt medicin till ett modernare preparat, det fungerar ju. Har inte legat inne för psykos sedan årsskiftet 1986-1987 vilket jag tror jag är äldst om på forumet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.