Hur stor % av oss har försökt sluta med medicinen?

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318260 av Richard
Jodå, jag har försökt sluta, men det som händer när jag slutar eller minskar dosen med...

Venlafaxin 300 mg: Jag får ångest.
Lyrica 300 mg: Blir mer tillbakadragen.
Haldol 4 mg: Jag blir paranoid. Möjligen skulle jag kunna gå ner till 3 mg igen. Ibland i.a.f.
Theralen 120 mg: Denna kan jag klara mig på 80 mg.
Iktorivil 0,75 mg: Håller på att trappa ner långsamt.
Melatonin 10 mg: Ska köpa 3 mg-tabletter nästa gång.
Imovane 10 mg: Använder bara då o då. Ibland räcker 5 mg.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318273 av Nissegossen

Zoidar skrev: Jag var utan antipsykotika 10 månader, sen knallpsykotisk med inläggning. Inget jag rekommenderar. Det var 2006-2007. Sedan dess har jag stått på antipsykotika. Gäller hitta optimal dos snarare än att sluta.
 

Optimal dos är vad som skall till. Lägsta möjliga dos med tecken kvar på min sjukdom (Röster) men ha kvar mer utav sitt intellekt. Det sade den överläkare jag fick 1980 vid sektoriseringen 1980 och bytte klinik, läkare och medicin.

Han sade den här medicinen skall du ha (Trilafon decanoat 108mg/ml) vi skall prova ut lägsta effektivia dos på medicinen. Vi kan ge dig en dos så du går som en zombie men det är inte önskvärt. Vi skall prova ut lägsta effektiva dos vilket ger mer utav ditt intellekt med tecken kvar på din sjukdom (Då röster) men klarar dig utan att gå in i psykos. Han var en vettig läkare och fortfarande det konceptet det är fungerande än idag.

Kan bara rekommendera det. Man går inte ifrån ett vinnande recept, därför har jag inte bytt medicin till ett modernare preparat, det fungerar ju. Har inte legat inne för psykos sedan årsskiftet 1986-1987 vilket jag tror jag är äldst om på forumet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318312 av mrsearlgray
har faktiskt inte slutat med antipsykotiska själv, men har haft tanken att göra det flera gånger men inte vågat. däremot så har jag slutat med antidepressiva självmant när jag inte mått bra av dom.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318374 av memphis
Jag har slutat med litium och det har gått bara bra.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318383 av Nissegossen
De flesta med psykos tycker de är friska efter medicin och tror därför, ja, jag är frisk nu och behöver inte medicin och slutar därför på egen hand med medicinen. Det går bra 3 till 6 månader sedan till akutintaget med eller utan polisens hjälp, det inkluderar mig själv och många andra. Jag har lärt mig den hårda vägen, till andra säger jag att en psykos är livsfarlig för en själv och andra, sluta inte på egen hand. Det är ett gott råd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318592 av Admin1
Depåinjektioner och Clozapine ger minst medicinavbrott - 20 %. Övriga antipsykotika ligger på 50 %.