Bra självhjälpsböcker?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #982616 av
Det finns juh massa böcker inom personlig utveckling som är ren och skär nonsens, men jag undrar finns det nån som vet någon bra bok om självhjälp som du eller ni tycker har hjälpt?
Mer
6 år 5 månader sedan #982620 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bra självhjälpsböcker?
Jag läste en gång en bok av Leo Buscaglia....när jag var ca 23 alltså 25 år sedan.....älska dig själv tror jag den heter. Den sträckläste jag en natt när jag mådde dåligt. De handlade om att älska sig själv som sagt och var en aha upplevelse för mig. Man måste inte pressa sig till det yttersta alla gånger och gå under av misslyckande alla gånger. Nej man kunde faktiskt älska sig själv och vara snäll mot sig själv. Innan det hade jag alltid maxat, med sjukdom som kom emellan och drypte in en i självförebråelser. Har inte läst något annat av Leo Buscaglia men jag har sett hans namn någonstans.....kanske är han fortfarande aktiv med att skriva böcker?
Mer
6 år 5 månader sedan #982624 av notwoodstock
Jag har läst några böcker av honom. Det var när Gud hade räddat mig igenom första sjukhusperioden.

Jag tyckte det var så mycket godhet som jag hittade i det han skrev, men innan hade jag bett Fader Vår i kanske ett år!
Mer
6 år 5 månader sedan #982638 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bra självhjälpsböcker?
Jag har läst en del andra självhjälpsböcker genom åren men inga som fastnat i minnet.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #982641 av
Svar från i ämnet Bra självhjälpsböcker?
Amandara det finns väl självhjälpsböcker för oss med olika sjukdomar inom psykos som tex schizofreni? Har du läst nån av dom böckerna?
Mer
6 år 5 månader sedan #982651 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bra självhjälpsböcker?
Jag har läst en skildring av psykos....men den var kaotisk och lösryckt tyckte jag och jag kände inte igen mig. Jag var läst Ann Heberlines bok Jag vill inte dö jag vill bara inte leva och den var bra. För länge se?an läste jag böcker om depression som var bra.