Är jag ensam om att spela frisk?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #985883 av
Eller tittar människor konstigt på dej?
Mer
6 år 5 månader sedan #985907 av Geta
Idag tror jag inte att folk ser snett på mig. Är nog ganska normal. När jag var som sjukast spelade jag frisk och jobbade i många år. Det var jobbigt.
Mer
6 år 5 månader sedan #985908 av Utomjordingen
Jag utmärker mig med svart klädsel idag! Var trött på att klä mig som alla andra där kvinnor klär sig som män och män klär sig som kvinnor men inte helt bokstavligen. Sen klär jag mig i svart för jag förtydliga att jag är på baksidan av systemet, svarta ankan som simmar längst bak i systemet. Sen får jag ont i ögat om jag klär mig i olika färger - sticker i mina ögon då. Sen är min klädstil förknippad till min musiksmak, skapar ju musik.

Annars, så vart det bara min släkt som såg snett på mig i mitt liv. Därför sitter jag där jag sitter idag. Andra som jag träffat under åren har aldrig tyckt direkt att jag har ett konstig beteende på något sätt.
Mer
6 år 5 månader sedan #985909 av Nissegossen
Nja, när man har en pågående psykos uppträder man inte normalt och det ser en person som ser dig direkt. På 90-talet var jag på Musik kafét på Avenyn, numera nedlagd, det var ett kristet kafé och där kom in en kvinna, hon satte sina boots i entrén och sin väska där och gick in. Jag såg på henne direkt att hon var psykiskt sjuk och hade en psykos. Jag gick till personal där och sade, kan jag få låna telefonen för att ringa polisen och jag sade som det var, att en kvinna behövde hjälp.

Polisen kom och jag visste att hon gått ut genom bakdörren för att röka. Jag hade försökt prata med kvinnan och när jag tog polisen med mig ut där, så sade hon att jag är rädd för honom och menade då mig. Polisen sade, jag är här du behöver inte vara rädd. Jag sade kan du inte ta med henne, hon är sjuk? Han sade nej inte i nuläget och hon gick mot huvudingången och piketstyrkan som kommit, ställde henne mot väggen och de ställde fråga på fråga och den polis jag pratade med sökte igenom hennes packning går till polisbilen och får reda på vem hon var genom legitimationen och tog det över radion.

Han kommer tillbaka och sade hon rymt från Lillhagen (mentalsjukhuset i Göteborg), vi tar in henne. Hon satt i bilen när jag tyckte synd om henne stoppade in huvudet och gav henne en 50lapp och jag sade, du behöver den.

Samtidigt hade den väska hon hade, blivit stulen

Att hon var sjuk såg jag glasklart

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #985911 av Nissegossen
Kvinnan i frågan har jag aldrig sett förr eller ej heller senare

Hon var ett UFO

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #986268 av Admin1
De flesta försöker nog dölja sin sjukdom. De som saknar sjukdomsinsikt gör inte det och betraktas som väldigt sjuka.